Gör precis som du! Mutti är nummer ett! Sen mer krydda än man tror är rimligt![]()
Ja, stor skillnad sen jag bytte
Brukar ta nån av muttis konserverade körsbärstomater i också. Mumma!
Och sen puttra på låg värme, länge!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Gör precis som du! Mutti är nummer ett! Sen mer krydda än man tror är rimligt![]()
Ja, jag höll på att skriva "köttfärs, det saknas köttfärs"Örter som flera föreslagit! Istället för rödvin kan du ta vinäger exempelvis rödvinsvinäger, balsamico eller liknande. Det ger dels syra men också lite mera smak.
Sen tycker jag att vegofärs kräver lite mer umami så som lite japansk eller kinesisk soja, umamibuljingtärning eller misopasta.
Menar du att jag låter piggare? Eller menar du någon annan?Brukar som @Malibu_Stacy ha i lite soja, gärna tamari, samt rivna morötter.
Förresten! Du låter lite piggare i dina inlägg nu.![]()
Vad är marmite? Var hittar jag det?Ja, jag höll på att skriva "köttfärs, det saknas köttfärs"jag hade hällt i buljong eller lite Marmite (veganskt, men är man inte britt kan man ha lite motstånd) för att få till fylligheten/umami i smaken
Tack, har glömt bort ajvar som är så gott! Apropå… detNu använder jag inte vegofärs. Men ajvar tycker jag kan vara himla gott att ha i liknande rätter(och annat).
Det finns både mild och stark.
Marmite kan vara lite svårt att hitta i Sverige.Menar du att jag låter piggare? Eller menar du någon annan?
Vad är marmite? Var hittar jag det?
Jag brukar göra en färssås av Anammas vegetariska färs. Haken är att jag inte tycker det blir riktigt gott.
Jag brukar ha i följande: en hackad gul lök, vegofärs, vitlök, buljongtärning, krossade tomater, lite vatten, tomatpure, salt, chilipulver, svartpeppar och ibland fyller jag ut med riven squash eller liknade.
Vad kan jag göra annorlunda för att få såsen godare?
Tyvärr går all form av alkohol bort för mig.Jag säger vitt vin- ger en mycket godare komb med tomaterna än rött tycker jag.
Finns ju alkoholfritt vin.Tyvärr går all form av alkohol bort för mig.
Var? Har aldrig hittat det.Finns ju alkoholfritt vin.![]()
Matbutik, matlagningsvin (finns för övrigt alkoholfritt "drickvin" på både mataffärer och systemet också).Var? Har aldrig hittat det.