Gödsel i lösdrift!

Q

Qwyxz

Ni som har en mindre lösdrift och mockar...Mockar ni enbart i vindskyddet? Var gör ni av all gödsel?

Sv: Gödsel i lösdrift!

Jag mockar lösdriften varje dag, hagen emellanåt när jag tycker att det börjar bli dags.
Gödslet slängs på gödselplattan, som i vilket stall som helst.

Vi gödslar lösdriften och hårdgjorda ytor (paddex) kring foderbord. Gödseln självklart på gjuten gödselplatta, vi är rädda om fisken i sjön!

vi mockar två gånger varje dag. det är två skottkärror om dagen så det är iprincip helt rent där!:)

Jag mockar hagen (stallar ju om nätterna) men det läggs på hög och hamnar sedemera i rabatterna både hemma och hos goda vänner. Där gör ren gödsel stor nytta :)

Jag strör för det mesta bara ny halm, sedan kör vi ut alltihop med traktor till våren.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 262
Senast: Freazer
·
Anläggning Mina och stallägarens hästar går på lösdrift med en höstation där de äter hö en och en. Förra året fixade vi en stor låda att ha halm i...
Svar
12
· Visningar
1 476
Senast: Marvin
·
Anläggning Vi har i flera år haft en skottkärra till mockning i grön plast, väldigt lätt och smidig. Lagom stor till ett litet stall. Nu har den...
Svar
11
· Visningar
619
Senast: Freazer
·
Anläggning Behöver lite input, vi har lösdrift. Resten av hagen är fin och dom har väldigt mycket yta. Men vid ingången och foderplatsen har vi nu...
Svar
19
· Visningar
1 824
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka