Gödselfärgad svans blir inte vit!

susanne

Trådstartare
Trots flera schamponeringar med shimmelschampo kan jag inte få svansen vit, den är envist gul. Har någon ett tips?
 
Har testat två olika. Dels lincon (vit flaska gul etikett), dels ett som inte behöver sköljas ur (har dock gjort det) kommer ej ihåg märket, men det är en vit rund flaska med en lila etikett som går runt om, och en vit klisterlapp med svensk text ovanpå. Båda är skimmelschampon.
 
Väteperoxid :crazy:

När du tvättat svansen så den är vit, DRÄNK den i pälsglans och ha i pälsglans ofta, det hjälper.
 
Clerasil har funkat bra för mig iaf, tycker du ska testa det :)
 
Bright white finns det ett schampo som heter, mörklila. Det funkar bra! du kan även blanda in lite sprit, vet flera som gör det, har dock inte provat själv.
 
Hej!

Har provat det mesta på ett av våra ston för att få hennes svans vit men har insett att den är åt det gula hållet! Hon är ff rätt så mörk med mycket grått i svansen också så det märks inte så mycket att hon har gula slingor i den. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
687
Senast: Kakis
·
Hästvård Min häst har en kort svans och kort man, så kort att det inte går att göra flätor. HUR får jag den och svansen att växa???
Svar
1
· Visningar
355
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
245
Senast: Ponylove
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp