Bukefalos 28 år!

Göingeritten

Sv: Göingeritten

Jag tvekar inte en sekund på att både Power och Dahle är tränade. ;)

Pioro Ganze vet jag inte, men han blev ju 2a på förra årets SM. Det som talar emot är ju att han har en helt ny ryttare. Nackdelen med att inte känna hästen är ju att det är svårt att veta var kapaciteten ligger.
Fördelen är väl att man kanske vågar rida på mer, när man inte har en massa information i bakhuvudet?

Det jag menade i ett tidigare inlägg om att hastigheten var hög på första sträckan är att jag hört det så många gånger "Vi red på till att börja med, när det inte var så varmt, hästen känndes så pigg".
Oftast kommer de orden från ryttare som gått ut i ett för hästen alldeles för högt tempo, och sen blivit uteslutna.
 
Sv: Göingeritten

Ah, nu blev resultaten ändrade, tänkte väl det.
 
Senast ändrad:
Sv: Göingeritten

Jag är mest förbryllad över att båda hästarna i topp, Power och Dahle, har varit till salu länge, utan att de hittat köpare.
Vill inte folk köpa bra hästar?!
 
Sv: Göingeritten

Är Dahle också till salu? Jag har bara sett att Zulemi annonseras...?

GRATTIS till Maria som försvarade titeln och till Annelie som mycket god 2:a och självklart även till Ella som fick bronspengen. :bow:
 
Sv: Göingeritten

Äsch, det är jag som är förvirrad, jag tänkte givetvis på Zsulemi.
 
Sv: Göingeritten

kl
Väldigt nöjd med mitt tips måste jag säga :D

Tack Glimma för en otroligt välarrangerad tävling!
Det var så himla bra med markerade viloplatser, cr ekipagen för sig gjorde att det var så lugnt och harmoniskt för de orutinerade hästarna.
 
Sv: Göingeritten

Då var Clear Rounden avklarad! :laugh: Det gick ju alldeles jättebra, vi blev godkända & fick näst snabbaste tiden: 5 timmar & 6 minuter. Fin bana, trevliga funktionärer osv - vi är mycket nöjda både Hestia & jag! :bump:
 
Sv: Göingeritten

Ja det är jag :) Har lite dåligt samvete för att vi snuvade er på snabbaste tiden sådär på mållinjen :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Tidigare i år drog sig Falsterbo Horse Show ur FEI Dressage Nations Cup. Men nu vänder de igen och tävlingen kommer gå av stapeln som...
Svar
0
· Visningar
84
  • Artikel
Hästnyheter I höst går lag-SM i Working Equitation av stapeln på Gislaveds-Anderstorps Ridklubb i Småland. I höstas tilldelades ridklubben pengar...
Svar
0
· Visningar
193
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter För andra året i rad kommer semifinalen av elitallsvenskan gå av stapeln på Norrköping Horse Show. Där kommer åtta lag göra upp om vilka...
Svar
0
· Visningar
67
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I sommar kommer lag-SM i distansritt att ingå i SM-veckan för första gången. Mälardalens distansryttarförening arrangerar distansritten...
Svar
0
· Visningar
135
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp