Bukefalos 28 år!

Göran Lambertz och förgörandet av våldtäktsoffren

Jag har aldrig varit med om en större offentlig debatt om våldtäktsmål där det inte har lyfts fram (ofta av en högljudd minoritet upprörda män).

I det här fallet har ju GL dessutom anmält kvinnan för falsk tillvitelse, vilket ju är brottsrubriceringen för falsk anklagelse. Den anmälan ledde inte heller till förundersökning.
Det finns dessutom undersökningar som visar att de flesta män som inte bara blivit anklagade utan även dömda ganska snart återgår till normalt liv med arbete, socialt liv osv medan offren blir tvungna att flytta osv.
 
Det finns dessutom undersökningar som visar att de flesta män som inte bara blivit anklagade utan även dömda ganska snart återgår till normalt liv med arbete, socialt liv osv medan offren blir tvungna att flytta osv.

Ja, se på vad som hände i Ö-vik med flickan som blivit våldtagen på skolan av en jämnårig pojke (dock var hon 14, han 15): https://sverigesradio.se/artikel/3583560
 
@nilie d

Du får gärna ange källor på detta - och då bättre källor än Flashback. VAR har du läst om ljudfilen hemma hos GL? Har du läst domen i det tidigare fallet?

Och du behöver inte oroa dig för att GL är dömd i folks ögon pga målsägande. DET har han fixat helt själv genom sina egna uttalanden
Källan till föreläsningen om när kvinnan valde ut delar av ljudfiler och därefter fabriksåterställde telefonen (i det liknande fallet 2018) finns på youtube. Någon (troligen en student) har spelat in föreläsningen och du kan se ca 26 minuter av den. Sök på youtube.

Övrigt, jo jag har läst delar av tråden på flashback. Jag har inte läst någon dom, men det är troligt att någon har lagt ut sådana. Flashback får man ta med en nypa salt, men det finns en del som kan stämma där när folk har lagt ut källor. Skvallersiten Stoppa pressarna får man också ta med en stor nypa salt. Där kan man läsa om tidigare våldtäktsanmälningar och om kvinnans f d man Lektyrfotografen.

GL har en blogg som jag hittade och han ger där sin version av förloppet. Bl a skriver han att kvinnan inte var så berusad som hon påstår vid den aktuella tiden, eftersom hon både talade i telefon med en väninna och skrev flera sms under tiden som den påstådda våldtäkten skulle ha skett.
 
Men han har ju faktiskt erkänt att han kladdat och trakasserat och hon sagt nej? Eller du skiter i det?
Han säger inte att han trakasserat. För GL betyder kladda att lägga armen om någon och pussa på kinden och absolut inte något sexuellt. Han säger att hon avvisade det och han slutade direkt. GL skiljer på kladda och tafsa. Han har inte tafsat, säger han. Tafsa har sexuell innebörd och är åtalbart. Kladda är vänskapligt. Det är vad orden betyder för honom.

Man kan tycka vd man vill om GL. Han är en kontroversiell person. Personligen tror jag på honom i detta fall. Jag tror, liksom GL att detta är ett sätt för denna kvinna att försöka få ut skadestånd från rika äldre män. Kvinnan har inte varit däckad av alkohol vid tidpunkten då den s k våldtäkten skulle ha skett eftersom hon hon pratat länge i telefon med en väninna och skickat flera sms under tiden. Hon lämnade in valda ljudfiler och fabriksåterställde telefonen direkt därefter. Sms:en och samtalet kunde hittas i motparternas telefon.
 
Han säger inte att han trakasserat. För GL betyder kladda att lägga armen om någon och pussa på kinden och absolut inte något sexuellt. Han säger att hon avvisade det och han slutade direkt. GL skiljer på kladda och tafsa. Han har inte tafsat, säger han. Tafsa har sexuell innebörd och är åtalbart. Kladda är vänskapligt. Det är vad orden betyder för honom.

Man kan tycka vd man vill om GL. Han är en kontroversiell person. Personligen tror jag på honom i detta fall. Jag tror, liksom GL att detta är ett sätt för denna kvinna att försöka få ut skadestånd från rika äldre män. Kvinnan har inte varit däckad av alkohol vid tidpunkten då den s k våldtäkten skulle ha skett eftersom hon hon pratat länge i telefon med en väninna och skickat flera sms under tiden. Hon lämnade in valda ljudfiler och fabriksåterställde telefonen direkt därefter. Sms:en och samtalet kunde hittas i motparternas telefon.
Ja men då så han upplever att han inte har rört henne på fel sätt och använder egna begrepp om vad som är vad, då är det ju inga problem. 🙄

Bara för att han inte anser att det är sexuellt och trakasserande betyder det inte att hon var okej med det. Skulle nog krama och kyssa mig som jag inte vill skulle även jag känna mig trakasserad. Här är hela kärnan, han erkänner att han har gjort det, men slätar över det. Och du sväljer det med hull och hår.

Skulle det vara okej om jag kom och tog din mobil ifrån dig? Jag skulle inte kalla det stöld, bara ett lån på obestämd tid och du har ju lånat ut mobilen tidigare så varför bråkar du nu? Eller din bil, jag lånar den lite bara, jag kör ju inte sönder den och du brukar ju köra den också så vad är problemet?

Jag tar det igen, precis det du själv skriver, han erkänner att han har kladdat!!! Han har alltså rört någon på ett sätt som personen inte ville. Varför i hela världen är det okej för män att bete sig på det viset?
 
Han säger inte att han trakasserat. För GL betyder kladda att lägga armen om någon och pussa på kinden och absolut inte något sexuellt. Han säger att hon avvisade det och han slutade direkt. GL skiljer på kladda och tafsa. Han har inte tafsat, säger han. Tafsa har sexuell innebörd och är åtalbart. Kladda är vänskapligt. Det är vad orden betyder för honom.

Man kan tycka vd man vill om GL. Han är en kontroversiell person. Personligen tror jag på honom i detta fall. Jag tror, liksom GL att detta är ett sätt för denna kvinna att försöka få ut skadestånd från rika äldre män. Kvinnan har inte varit däckad av alkohol vid tidpunkten då den s k våldtäkten skulle ha skett eftersom hon hon pratat länge i telefon med en väninna och skickat flera sms under tiden. Hon lämnade in valda ljudfiler och fabriksåterställde telefonen direkt därefter. Sms:en och samtalet kunde hittas i motparternas telefon.
Men du, tänk om män (och även uppenbart många mindre belevade kvinnor) kunde lära sig att det faktiskt är SKITSAMMA vad de tycker är gränsen för sexuell antastning. Det är alltid mottagaren som sätter gränsen.

A L L T I D.

(Det innebär att en sådan som du och en sådan som GL bara ska knipa igen och krypa tillbaka under stenen ni kom från).
 
Källan till föreläsningen om när kvinnan valde ut delar av ljudfiler och därefter fabriksåterställde telefonen (i det liknande fallet 2018) finns på youtube. Någon (troligen en student) har spelat in föreläsningen och du kan se ca 26 minuter av den. Sök på youtube.

Övrigt, jo jag har läst delar av tråden på flashback. Jag har inte läst någon dom, men det är troligt att någon har lagt ut sådana. Flashback får man ta med en nypa salt, men det finns en del som kan stämma där när folk har lagt ut källor. Skvallersiten Stoppa pressarna får man också ta med en stor nypa salt. Där kan man läsa om tidigare våldtäktsanmälningar och om kvinnans f d man Lektyrfotografen.

GL har en blogg som jag hittade och han ger där sin version av förloppet. Bl a skriver han att kvinnan inte var så berusad som hon påstår vid den aktuella tiden, eftersom hon både talade i telefon med en väninna och skrev flera sms under tiden som den påstådda våldtäkten skulle ha skett.

Källor:
Youtube
Flashback
Stoppa pressarna
GLs egen blogg



Du framstår precis lika trovärdig som gubbslemmet själv. :D
 
Han säger inte att han trakasserat. För GL betyder kladda att lägga armen om någon och pussa på kinden och absolut inte något sexuellt. Han säger att hon avvisade det och han slutade direkt. GL skiljer på kladda och tafsa. Han har inte tafsat, säger han. Tafsa har sexuell innebörd och är åtalbart. Kladda är vänskapligt. Det är vad orden betyder för honom.

Man kan tycka vd man vill om GL. Han är en kontroversiell person. Personligen tror jag på honom i detta fall. Jag tror, liksom GL att detta är ett sätt för denna kvinna att försöka få ut skadestånd från rika äldre män. Kvinnan har inte varit däckad av alkohol vid tidpunkten då den s k våldtäkten skulle ha skett eftersom hon hon pratat länge i telefon med en väninna och skickat flera sms under tiden. Hon lämnade in valda ljudfiler och fabriksåterställde telefonen direkt därefter. Sms:en och samtalet kunde hittas i motparternas telefon.

Så du skulle vara HELT ok med att han gör det han beskriver mot dig? Jag skulle f-n inte vara det... oavsett om han slutat när jag säger till eller ej. En ska inte behöva säga till.

Är du inte ok med det är det sexuella trakasserier. Dvs det du påstår att det inte är.
 
Ja, vilket i sig är så sjukt. Han lyckades ju få hela mediasverige att gå på hans lilla ”presskonferens”.

Vilket visar på att GL inte är det enda stora problemet i soppan han kokar. Hur man kan få den uppställningen för sådan skit är en stor gåta. Men en del av de ansvariga på medierna uttryckte att de skämdes över sin naivitet, även om jag inte är övertygad om att de handlar annorlunda nästa gång. Det är SÅ intressant med toppjurister, kändisar som misstänks för brott att de helt tappar hjärnan efter att ha läst första Flashbackinlägget. Eller innan.

Men det känns helt klarlagt att GL inte skäms på det sätt som jag betraktar som normalt. Vare sig för det här (alltså oavsett vem som har mest korrekt händelseveskrivning) eller för Quick-historien. Egen skuld verkar stötas bort som vatten på en gås.
 
Han säger inte att han trakasserat. För GL betyder kladda att lägga armen om någon och pussa på kinden och absolut inte något sexuellt. Han säger att hon avvisade det och han slutade direkt.
Det är klart det är sexuellt.
Inte springer en normal äldre man runt och kramar och pussar på någon bara sådär utan lov?:wtf:

Och han slutade ju inte, han bara inväntade bättre läge.
 
GL har en blogg som jag hittade och han ger där sin version av förloppet. Bl a skriver han att kvinnan inte var så berusad som hon påstår vid den aktuella tiden, eftersom hon både talade i telefon med en väninna och skrev flera sms under tiden som den påstådda våldtäkten skulle ha skett.

Så under den påstådda våldtäkten så skickade hon samtidigt sms och pratade i telefon?

Jag har i min ungdom varit platt plakat ett antal gånger, jag har pratat i telefon och gjort annat men var samtidigt helt fösvarslös, att allt gått bra beror på att gruppen av män jag omgav mig med helt enkelt inte var våldtäktsmän.
 
Det är klart det är sexuellt.
Inte springer en normal äldre man runt och kramar och pussar på någon bara sådär utan lov?:wtf:

Och han slutade ju inte, han bara inväntade bättre läge.

Och att detta ”icke sexuella kladdande” som av en händelse ”råkade” drabba just en väsentligt yngre kvinna, annars kunde man ju tänka sig att han skulle gått runt och kladdat på alla sina justitierådskollegor varje julfest om det bara är något allmänt ”vänskapskladdande”? Nu har jag förstås inte varit med på några sådana tillställningar så kan ju inte utesluta att det hänt. Men bedömer det ändå som något mindre sannolikt att det hört till det vanliga.
 
Han säger inte att han trakasserat. För GL betyder kladda att lägga armen om någon och pussa på kinden och absolut inte något sexuellt. Han säger att hon avvisade det och han slutade direkt. GL skiljer på kladda och tafsa. Han har inte tafsat, säger han. Tafsa har sexuell innebörd och är åtalbart. Kladda är vänskapligt. Det är vad orden betyder för honom.
Det här uttalande visar mer än väl hur illa ställt det är med respekten för kvinnor och deras kroppar i det här landet. Hade någon betett sig på det sättet mot mig så hade jag fått total panik.
 
Källan till föreläsningen om när kvinnan valde ut delar av ljudfiler och därefter fabriksåterställde telefonen (i det liknande fallet 2018) finns på youtube. Någon (troligen en student) har spelat in föreläsningen och du kan se ca 26 minuter av den. Sök på youtube.

Övrigt, jo jag har läst delar av tråden på flashback. Jag har inte läst någon dom, men det är troligt att någon har lagt ut sådana. Flashback får man ta med en nypa salt, men det finns en del som kan stämma där när folk har lagt ut källor. Skvallersiten Stoppa pressarna får man också ta med en stor nypa salt. Där kan man läsa om tidigare våldtäktsanmälningar och om kvinnans f d man Lektyrfotografen.

GL har en blogg som jag hittade och han ger där sin version av förloppet. Bl a skriver han att kvinnan inte var så berusad som hon påstår vid den aktuella tiden, eftersom hon både talade i telefon med en väninna och skrev flera sms under tiden som den påstådda våldtäkten skulle ha skett.
Är du riktig?

Detta är inga bra källor - i synnerhet inte som "man förstod" vem föreläsningen handlar om. En del av en föreläsning är ingen bra källa - kanske har föreläsaren läst domen, mer troligt ett referat av domen, sedan gör någon ett utsnitt ur föreläsningen och lägger ut. Vill du gå ut och argumentera med utgångspunkt från den informationen måste du ta fram domen och själv försäkra dig om att den handlar om rätt person och verkligen säger det du tror.

GL:s blogg är inte heller någon tillförlitlig källa -i synnerhet som du skrev "hur det var" i ditt inlägg och för påpeka att kvinnan ljög och inte var pålitlig. Den är en partsinlaga.

Du använder väldigt dåliga, hårt vinklade källor för att skriva ett inlägg som faktiskt borde kunna falla inom ramen för förtal
 
Han säger inte att han trakasserat. För GL betyder kladda att lägga armen om någon och pussa på kinden och absolut inte något sexuellt. Han säger att hon avvisade det och han slutade direkt. GL skiljer på kladda och tafsa. Han har inte tafsat, säger han. Tafsa har sexuell innebörd och är åtalbart. Kladda är vänskapligt. Det är vad orden betyder för honom.

Man kan tycka vd man vill om GL. Han är en kontroversiell person. Personligen tror jag på honom i detta fall. Jag tror, liksom GL att detta är ett sätt för denna kvinna att försöka få ut skadestånd från rika äldre män. Kvinnan har inte varit däckad av alkohol vid tidpunkten då den s k våldtäkten skulle ha skett eftersom hon hon pratat länge i telefon med en väninna och skickat flera sms under tiden. Hon lämnade in valda ljudfiler och fabriksåterställde telefonen direkt därefter. Sms:en och samtalet kunde hittas i motparternas telefon.
Så det viktiga här är hur GL uppfattade det - hans definition av vad som är sexuellt är den som gäller oavsett vad som är kutym eller huer andra upplever situationen? Och hör du inte hur märkligt det låter: "hon avvisade en puss på kinden - så han slutade pussa henne på kinden och knullade henne istället"?

Och du vet inte att hon inte var berusad - du väljer att tro på hans beskrivning
 
Han säger inte att han trakasserat. För GL betyder kladda att lägga armen om någon och pussa på kinden och absolut inte något sexuellt. Han säger att hon avvisade det och han slutade direkt. GL skiljer på kladda och tafsa. Han har inte tafsat, säger han. Tafsa har sexuell innebörd och är åtalbart. Kladda är vänskapligt. Det är vad orden betyder för honom.
På riktigt? Då är han ju rejält bakom flötet!
Han är en vuxen bildad man. Självklart fattar han men han försöker krångla sig ur det.
Det spelar ingen roll vad man kallar det. Det är ALDRIG OKEJ ATT RÖRA NÅGONS KROPP NÅGONSTANNS UTAN SAMTYCKE. Vänskapligt eller inte.
Att ge någon en puss i ansiktet är mycket närgånget och intimt. Klart som fan att han fattar detta.
Det är totalt iviktigt vad hans avsikter är. Det är ändå inte okej att röra någon.

Jag jobbar med dementa. Har även jobbat inom LSS. De har inte mycket koll på något öht men det är ÄNDÅ inte ok att de försöker kramas, pussas, klappa på oss osv.

Jag blir helt skogstokig över att någon kan försvara ett gubbslem med dessa ursäkter. :rage:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp