going kronos!!!

Sv: going kronos!!!

Jag mig tusan på att Going känner av sina lösa benbitar o att de e därför han inte klarar av vissa banor!!!
 
Sv: going kronos!!!

Nu är det ju faktiskt så att vissa hästar kräver mycket fäste och detta är ju trots allt en häst som är relativt orutinerad + att han bara är 4 år.. Han har inte än fått erfara kladdiga vinterbanor eller löst underlag som kanske många av de andra hästarna har gjort i sin karriär och kanske lärt sig hantera på ett annat sätt.

Att han kanske sprang på sig lite mjölksyra i försöket pga att han sökte fäste i hela loppet sätter ju sina spår prestationsmässigt i finalen..
 
Sv: going kronos!!!

Nu är det ju faktiskt så att vissa hästar kräver mycket fäste och detta är ju trots allt en häst som är relativt orutinerad + att han bara är 4 år.. Han har inte än fått erfara kladdiga vinterbanor eller löst underlag som kanske många av de andra hästarna har gjort i sin karriär och kanske lärt sig hantera på ett annat sätt.

Att han kanske sprang på sig lite mjölksyra i försöket pga att han sökte fäste i hela loppet sätter ju sina spår prestationsmässigt i finalen..

Jo han behövde säkert fästa och sådant, det betvivlar jag ej! Men vid ett par tillfällen har han travat orent, även på den fina banan nere i Malmö. Jag är lite anti benbitar och vill hälst slippa sådana om de går. Jag vet att folk säger att alla hästar har inte ont av sina bitar och självklart tror jag oxå på det. Men de e nåt med Going och jag kan inte sätta fingret på vad det är. Därför har jag mina spekulationer på bitarna.
Men jag hoppas att det inte är dom som stör honom. Att han bara söker fäste och är känslig för underlagen utan några som helst andra problem.
 
Sv: going kronos!!!

Jag tror nog Ludde skulle ta och plocka bort benbitarna direkt om det var så att hästen hade problem av dom.
 
Sv: going kronos!!!

Var det inte just lösa benbitar som satte stopp för Viking Kronos karriär?

Det är ju inget svårt att åtgärda men Ludde ville inte riskera hästens liv vid en operation. Dvs han var rädd för sövningen som innebär en risk och den ville han inte ta med Vikingen.

Kanske resonerar han samma med Going?
 
Sv: going kronos!!!

*knapplån*

Står Going i samma stall som Adrians ponnyer?Tycker det ser ut som det står en ponny bredvid med klippt man.
 
Sv: going kronos!!!

Ja han står i samma stall som Adrians ponnys!
 
Sv: going kronos!!!

det var därför jag tyckte att den där hästen inte såg ut som en travhäst :idea: :p
 
Sv: going kronos!!!

jag har för mig att vikingen fick sluta pga sina lösa benbitar - som inte gick att operera. tydligen ska going ha likadana, bara att han inte har fått problem utav dem (än)?
 
Sv: going kronos!!!

Operation av benbitar på äldre hästar är väl ibland lite riskfyllt.
Vi får väl se hur det går i fortsättningen! Jag håller på Going. Han är en stjärna utöver det vanliga.
Måtte han hålla så vi kan få se han i Tingsryd nån gång oxå!!! ;-)
 
Sv: going kronos!!!

*kl*

På lördag är det dags igen för Going Kronos att ta sig an den yppersta eliten i Sverige:

Årjängs Stora Sprinterlopp, 1640 meter med bilstart:

1) Scarlets Aino - Hans-Owe Sundberg
2) Ideo du Cadran - Ulf Ohlsson
3) Mystical Dream - Frank Nilsson
4) Thai Tanic - Björn Goop
5) Gatemouth Brown - Torbjörn Jansson
6) Adams Hall - Åke Svanstedt
7) Going Kronos - Lutfi Kolgjini
8) Riva del Sole - Tom Horpestad
9) Citation - Erik Adielsson

Har ni tänkt på en sak? Visst känns det som att Going har dominerat de senaste säsongerna totalt, med sin överlägsenhet och sin karisma? Men faktum är att han faktiskt "bara" vunnit ett enda storlopp (långa E3) i sitt korta men framgångsrika liv. Men visst känns det annorlunda?
 
Sv: going kronos!!!

nu är det första gången jag missar årjängs stora sen -99 och den enda gången jag verkligen har velat se det :crazy:
 
Sv: going kronos!!!

nej vi har ju inte det.. *suck* dom kan åka till boden och kalmar men inte till årjäng :mad: jag som hade planerat in det så bra, jag kunde ju åka hem på lördag kväll (bor 5 mil från årjäng) och sen åka tillbaka till jobbet på söndag kväll :crazy: men nej.. det fick man inte :smirk:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 386
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 226
Senast: Pratsch
·
Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
25 958
Senast: Crossline
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 851
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp