Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Smilla tillhör oxå jaktvarianten och skulle aldrig "gå hem" på en goldenutställning. Men vi jagar med henne, hon arbetar med att apportera in fågel, både svartfågel(fast de smakar illa säger hon), duva, and och gås. Snart skall vi gå vår första spårkurs.
Hon VET vart godiset finns
Och som de flesta goldens älskar hon vatten!
Vad man skall säga om utställningstips är ju att öva på att stå rätt, lär in kommando för "uppställning".
De är av jaktvariant, mer eller mindre. Inte så mycket utställda men tränar lydnad, sök, spår och apportering.
Har väl inga direkta utställningstips, det är verkligen ingenting jag är duktig på, men eftersom det är inofficiellt och valpen är så liten skulle jag inte ta det på så blodigt allvar, inte krångla för mycket utan se till att valpen tycker det är roligt. Hellre att den viftar på svansen än att den är perfekt uppställd.
Idag har jag och Fanny varit på valpkurs, första träffen!
De gick faktiskt ganska bra, vi hade kontakt träning, vi skulle gå runt och belöna när dom kollade på en.
Så våran hemläxa är nu att träna kontakt, hm vi får väl se hur de går:P
"Släkten är värst" heter hon i papprerna, Toffie till vardags!
Ett år och 2 månader, alltid glad och snäll, lugn och helt underbar enligt matte och husse förstås!
Vår kära Simson (avlivad i Maj 2008 vid 13 års ålder) var absolut inte en jaktgolden. Uppfödaren var med i SKK då (är inte det längre) men var inte superseriös liksom. Simson kom från underbara föräldrarna som var goa och lugna Goldens; antar att han tillhörde kategorin sällskapsgolden.
Har tyvärr bara 1-2 valpbilder på Simson kvar (vi var riktiga dåliga på att ta foton det första året) men dom kan jag inte lägga upp för tillfället för dom är tagna med vår vanliga systemkamera och inte digitalkamera. Suck. Iaf, har foton från tidigare i år som jag för nöja mig med. Han är ganska rund av sig men som unghund var han alltid fin i kroppen.
Gillar denna bild eftersom han blundar just i det ögonblicket jag tar fotot!
Extrem närbild; charmig på sitt egna sätt.
Godissugen som fan!
Måste bara säga hur grymt bedårande era Golden valpbilder är!
Mkt välformad tikvalp. Vackert huvud & uttryck. Utm kropp för sin ålder, ngt sluttande kors. Välformad bröstkorg, utm ben & tassar. Korrekta vinklar. Rör sig med mycket bra steglängd och parallellitet. Väl utvecklad päls för åldern.
Hundavel & Ras
Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
Hundavel & Ras
Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever!
Vi har haft hundar i...
Hästmänniskan Exakt så. Jag beskrev ju den jag hade som lömsk. Vilket han var, riktigt, riktigt jäkla lömsk. Lugn, lugn, lugn sen från ingenstans BAM...