Goldenstar!

Fille

Trådstartare
Hejsan! Jag hade nu tänkt att köpa en Goldestar, men jag vill ej ha en med latexstoppning, utan med ull. För det ska tydligen inte vara bra... på Prestiges hemsida står det såhär:
Particular features:
Indeformable panels with soft latex on request padded panels.

Betyder det att sadeln är stoppad med Latex som ny? Jag är inget proffs på eng och löser endast meningen eftersom jag ser ordet Latex. En som jag känner sa att Goldenstar oftast är stoppade med bomull. Någon som vet hur bossorna känns när dom är stoppade med Latex och hur dom känns när det är bomull? Tacksamm för SNABBA svar då jag hittat en sadel jag vill ha men ägaren till sadeln ej vet om sadeln är stoppad med latex eller ull..

/Fille

Sv: Goldenstar!

Förr var alla GS ullstoppade. Numera görs dom med latex, men det går att beställa med vanlig stopp också.

Jag tycker Prestiges latex-stoppning verkar bra, den är mjuk och fin och håller länge. Så om du inte behöver justera stoppningen för att få sadeln att passa så tror jag inte det spelar så stor roll vad det är egt..

Är förresten inte alls svårt att känna om det är latex eller ull!

men hur känner man om det är ull eller latex? hur länge sen va det alla gs gjordes i ull? för den sadeln jag hittat är ju beg, men vet ej hur gammal. men det ska jag fråga isåfall!

Lite svårt att förklara.. Men ullen är mer "fibrig" liksom, latex känns som hård gele typ..

okey, men som sagt.. vet du hur länge sen det var dom slutade med ull?

Hm den jag hade var med ull.. Den hade gröna loggan, köpte den för fyra-fem år sen. Men vet ej när dom ändrade på det.

okey.. för den jag kollat på har oxå grön logga! så det "borde" vara ull då eller? för det är bra pris på den så jag tror inte den är så ny..

32638.jpg

här är den!

Jo man skulle tro det.. Dåligt att säljaren inte vet vad den är stoppad med. :crazy: Tycker du ska be henne ta reda på det!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka