Golv och i transport.

karamelldrottningen

Trådstartare
Vilket material är bäst i transporten? Golvet alltså. Vilka alternativ finns det och vad bör man tänka på?

Hade tänkt mig ett helt nytt aliminiumgolv. Hur tjock ska det vara och vart kan jag köpa det? Kan jag lägga in det själv i transporten el. måste nån yrkesman göra det? Ska man ombesiktiga efter man byter golv?

Vill helst köpa en helt ny transport, men då måste jag köpa ny bil först och ekonomin håller inte. Så det får nog vänta några år till. Den totala vikten på transporten 1200 kg och min bil får inte dra mer än 1280 kg. Så därför är det så svårt att hitta nån bättre transport med den lilla vikten.

Kan jag lägga in ett aluminiumgolv eller finns det bättre alternativ? Tror jag har nått trägolv just nu och det behövs nog bytas ut om några år. Ska jag ta ut det helt och väga det och sen beställa nytt med samma mått?

Vem kan jag vända mig till?

Vilket material av golv är bäst?

Tacksam för svar!

Sv: Golv och i transport.

Jag hade inte lagt in alugolv själv. Tänk på att aluminium försvagas i kontakt med vissa andra ämnen.

De gånger jag bytt golv i transport har jag lagt samma som tidigare, i mitt fall plyfa. Dock lade jag in den plastade varianten. Själv undviker jag hellimmade mattor på trägolv, jag vill kunna lyfta och lufta samt kontrollera.

Sv: Golv och i transport.

Vilka ämnen då? Måste väl ta en titt på vad de är för golv, tror de är nått träaktigt. Tycker du att jag ska lämna in den på verksad så får de avgöra vad som är bäst att göra?

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 229
Utrustning Är på jakt efter en hästtransport. Har hittat en jag ska kolla på i helgen. Blev besiktad UA dec 2023. Har trägolv men man får med ett...
Svar
7
· Visningar
795
Senast: Cavallo
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
676
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Eurovision 2025
  • Sängproblem...

Hund, Katt, Andra Djur