Bukefalos 28 år!

Golvlister och lättbetongvägg

Daff

Trådstartare
Jag ska sätta upp nya golvlister i mitt vardagsrum. Väggarna är av lättbetong och jag är lite fundersam på hur jag ska fästa listerna. Är det någon här som sitter på några bra tips?

Någon gång tidigare är det skruvat med plugg tror jag, för det är stora kratrar i väggen där listerna tidigare har suttit. Det gör att jag känner mig lite tveksam till att plugga. Jag vet att det finns något som heter dyckert, någon som har erfarenhet av det?

Jag tror inte riktigt på att limma eftersom väggen inte är riktigt rak.
 
Jag ska sätta upp nya golvlister i mitt vardagsrum. Väggarna är av lättbetong och jag är lite fundersam på hur jag ska fästa listerna. Är det någon här som sitter på några bra tips?

Någon gång tidigare är det skruvat med plugg tror jag, för det är stora kratrar i väggen där listerna tidigare har suttit. Det gör att jag känner mig lite tveksam till att plugga. Jag vet att det finns något som heter dyckert, någon som har erfarenhet av det?

Jag tror inte riktigt på att limma eftersom väggen inte är riktigt rak.
Jag har limmat mina lister med samma förutsättningar, spackel i skarven ovanpå (blir ju en ojämn sån eftersom väggen inte är rak). Funkar bra, men finns säkert andra metoder.
 
Jag ska sätta upp nya golvlister i mitt vardagsrum. Väggarna är av lättbetong och jag är lite fundersam på hur jag ska fästa listerna. Är det någon här som sitter på några bra tips?

Någon gång tidigare är det skruvat med plugg tror jag, för det är stora kratrar i väggen där listerna tidigare har suttit. Det gör att jag känner mig lite tveksam till att plugga. Jag vet att det finns något som heter dyckert, någon som har erfarenhet av det?

Jag tror inte riktigt på att limma eftersom väggen inte är riktigt rak.
jag köpte väldigt tunna skruvar med plugg på rek av byggfirman enkelt och bra
 
Jag har limmat mina lister med samma förutsättningar, spackel i skarven ovanpå (blir ju en ojämn sån eftersom väggen inte är rak). Funkar bra, men finns säkert andra metoder.

Var du tvungen att sitta och trycka fast listerna länge för att de skulle fastna? Jag har redan tapetserat, annars hade jag kunnat lägga tapeten uppe på listen så syns det inte om det blir ett mellanrum - är det så du har gjort eller har du målat på det spacklade?

jag köpte väldigt tunna skruvar med plugg på rek av byggfirman enkelt och bra

Tycker du att det har suttit bra?
 
Var du tvungen att sitta och trycka fast listerna länge för att de skulle fastna? Jag har redan tapetserat, annars hade jag kunnat lägga tapeten uppe på listen så syns det inte om det blir ett mellanrum - är det så du har gjort eller har du målat på det spacklade?



Tycker du att det har suttit bra?
De sitter jättebra.
Anledningen till att jag valde skruvat är för att jag fortfarande inte fixat väggarna.
Bara lagt nytt golv.
Så blir det enklare att ta loss dem sen
 
Var du tvungen att sitta och trycka fast listerna länge för att de skulle fastna? Jag har redan tapetserat, annars hade jag kunnat lägga tapeten uppe på listen så syns det inte om det blir ett mellanrum - är det så du har gjort eller har du målat på det spacklade?
Minns inte exakt, men det var smidigt i alla fall :)
 

Liknande trådar

Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 150
Senast: JohannaB
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 299
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 600
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 822
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp