GoPro Hero, Någon som har?

Capable Case

Trådstartare
Jag och min sambo är väldigt sugna på att köpa en filmkamera och har kikat på "GoPro Hero 3 Black Edition", är det någon som testat GoPro's kameror? OM man kikar på deras hemsida och på filmer som gjorts med den så ser de ju helt sjukt bra ut! Att de dessutom ingår ett vattentätt hus och de verkar så stöttåliga gör ju att de är jäkligt roliga då man kan filma både under vatten och när man åker skidor och vad som helst! Priset är ju dessutom GRYMT för att vara en så pass bra kamera om man får tro det som tillverkaren säger om den.

Berätta om era erfarenheter!!

Sv: GoPro Hero, Någon som har?

Sambon min har en GoPro som han använt vid bland annat skidåkning och militärövningar i alla möjliga väderlekar. Har sett en hel del han filmat och det blir riktigt bra kvalitet. Det vattentäta huset blockerar en hel del ljud vilket kan vara lite tråkigt ibland men det är det värt för att kunna filma i alla väder.

Kan höra med sambon om han kan pipa in här och skriva lite. :)

Ja Tack!! Gör gärna det!! Den verkar ju helt super och för det priset också, att kunna filma under vatten för mig som seglar är ju hur tufft som helst, då gör det inget om ljudet blir sämre.. :-)

Min sambo köpte en häromdagen. Han är sjukt nöjd! Kan se om jag kan lägga upp nån av filmerna han gjort hittills.
Planen är att jag ska ha den när jag rider trail. Har tänkt fästa den på någon som rider på kor med, hade varit fränt!

Ahhh! Jaa vad roligt! Lägg gärna upp lite filmer! De som ligger ute på nätet är ju väldigt "reklamiga" så där kan man ju inte riktigt se hur det ser ut när en vanlig person filmar med den. :)

Jag fixar upp en film ikväll :-) kan ta en inomhus och en ute, så får du se skillnaden där med.

Tack gärna!! Supersnällt! :) Jag är sååå sugen nu på att införskaffa den! Är det Hero 3 Black Edition han har eller vilken modell?

Den billigaste jag sett är förvånansvärt nog på Appstore som tar 3875 för den. Annars ligger den runt 4500kr.

Men, när jag kikar runt så verkar den inte ha kommit till Sverige än men väntas in inom kort..
Ska undersöka det lite till och återkommer med om jag hittar något datum.
Det sägs att man iaf ska köpa Hero 3 istället för Hero 2 som funnits ett tag då det ska vara stor skillnad enligt jämförelsefilmer jag sett på Youtube.

Edit. Blir inte riktigt klok, står ingenstans om att den inte skulle släppts nu men den är slut precis överallt!
De säger också att man ska ta Black Edition då den är bäst, men det finns billigare alternativ till Hero 3 som heter White och Silver Edition , de ligger neråt 2500 kr.

Senast ändrad:

Min sambo har en (gopro hero 2) som används flitigt. Han sätter den bl.a. på sin radiostyrda båt och där får den vara med om en del smällar och badande. Har hittills inte gått sönder i alla fall ;)
Länk till en av filmerna

*kl*

Sambon säger att det är värt att lägga pengar på Black Edition. Det är bättre kvalitet än White och Silver, det följer med en fjärrkontroll (kan ju vara bra om man vill montera kameran uppe i en mast eller längst framme på segelbåten) som Silver iofs har stöd för men den följer inte med. "Fjantigt höga upplösningar" har Black Edition tydligen, man kan filma i 60 fps vilket gör att man kan filma i slowmotion och sen en massa mer tekniskt babbel. ;)

Summan av kardemumman; köp en Black Edition!

Tacka sambon för tipset!! Jag tänker absolut köpa en Black Edition, det var tanken från början också men man vet ju aldrig om det är lönt att ta det bästa alternativet så jättetack för att jag nu är helt säker på valet! :D

Jag är väldigt sugen nu men verkar vara en del väntetid.. Den som väntar på något gott väntar...

Tacka sambon för tipset!! Jag tänker absolut köpa en Black Edition, det var tanken från början också men man vet ju aldrig om det är lönt att ta det bästa alternativet så jättetack för att jag nu är helt säker på valet! :D

Jag är väldigt sugen nu men verkar vara en del väntetid.. Den som väntar på något gott väntar...

Jag vill också köpa en, före jul, men vet inte var jag hittar en!! Du får JÄTTEgärna PM:a mig med info.....! :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka