Göra chaps mörkare

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare _saarah
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 113
S

_saarah

Har en fundering. Köpte ett par nya duon chaps begangnat som var mycket ljusare än mina skor. Funderade på om det går att göra chapsn mörkare med nån olja eller så.
Är det bättre att försöka sälja dem vidare? Vill ju inte prova att göra dem mörkare om det inte blir bra. Då kan jag ju inte sälja dem vidare sedan.
Vad hade ni gjort?
Tacksam för svar :)

Sv: Göra chaps mörkare

Parrafinolja kan du använda för att få dom mörkare, prova dock på egen risk ;) Är det mycket färgskillnad? Annars brukar det ju blir mörkare med tiden och om man smörjer med vanligt fett.

Dom är för dyra för att exprimentera på ;)
Jag hade putsat dom med vanlig sadeltvål för att se vad som hände.
Absolut inte olja då dom kan bli alldeles för mjuka och sladdriga.
Är färgen flera nyanser fel och du inte kan leva med det så hade jag sålt dom vidare.

Tack för svaren. Har inte vågat göra någons än. Jag tycker det är ganska stor skillnad men syns inte lika väl när man har sporrar osv på. Ska försöka med brun skokräm någon dag :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 157
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen... 15 16 17
Svar
326
· Visningar
10 448
Senast: Enya
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första... 2
Svar
24
· Visningar
2 619
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka