Göra logga av målad bild

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Egonson
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 995
E

Egonson

En handmålad tallrik som jag vill ta motivet från och sedan göra en logga av i Photoshop. Skulle det funka, i så fall hur?
Loggan ska vara till en hemsida och till visitkort bla, den som ska ha hemsidan har målat tallriken själv alltså.

Kan man kanske scanna in motivet/tallriken eller ta kort på den, och sedan flytta över/klippa ut mönstret.

Lite svårt att förklara men ungefär som om jag tog den här, och ville ta blomman och ha som en del av en logga.. Typ.

http://www.antikwest.com/asp4/image/Sommar 2009-89.jpg

Sv: Göra logga av målad bild

Egentligen ska man väl försöka vektorisera loggor så att de är lätta att förstora och för att de ska göra sig bra till tryck osv. Men för en hemsida så skulle jag bara ta ett bra foto av tallriken, öppna bilden i PS eller GIMP, skapa ett nytt lager, sänka bakgrundens opacity, och måla över motivet i det nya lagret. ungefär som när man kalkerade saker med smörpapper när man var liten :)
Fast om du har tur kanske du bara kan frilägga motivet ur fotot som det är. Beror ju på hur du vill att det ska användas sedan på hemsidan :)

OcmFQApqc.jpg

Typ så, ja!

nidron: Tack så mycket för det tipset, ska prova göra på det sättet och se hur det blir! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka