Göra rent hjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Starlight_boy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 012
S

Starlight_boy

Hur gör man rent en sammetshjälm som har varit i ett kvarkasmittat stall??

Ta och blanda jodopax i en sprutflaska, ganska starkt och spraya hela hjälmen ett par gånger så ska bacillerna nog dö. Ta inte in hjälmen inomhus förrän den är decifecerad.

Jag har för mig att dpm dör om man lägger hjälmen i frysen i tre dagar, men jag kan vara helt fel ute..

Jeg har også hørt om dette med fryser.

Vi hadde smitte på stallen i sommer, og da la jeg utstyret mitt i frysern + sprayet det med bakteriedrepende spray. Vasket selvføgelig også det utstyret som lot seg vaskes. Vasket faktisk den ene hjelmen også (en litt eldre som det ikke var så farlig med likevel, og som jeg hadde brukt litt i denne perioden).

FAst jag kom på att det nog inte är sådär väldigt bra för hjälmen att bli nedfryst..

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 180
Senast: Capybara
·
Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
649
Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
373
Senast: Hedwig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Bildtråd