Göra rent träns?

Sv: Göra rent träns?

lägg det i varmt såpa vatten och gnugga försiktigt och smörj det sen ordentligt med lädervårds produkter.
så tror jag nog att du ska få bort det.. :)

Jag doppade mina saker i 12%-ig ättika efter tips härifrån.

Det funkade mycket bra! :)
Möglet försvann bara av att doppas i ättikan, inget skrubbande eler långbad behövdes. Sedan lät jag det torka en stund och tvättade av det med vanlig lädertvål.

Det luktar lite ättika av lädret än, men det har inte möglat och lädret verkar inte heller ha tagit skada.

OBS!OBS!OBS!
Skölj av alla spännen och metalldelar noga, ättikan fräter dem så att de blir förstörda!! :(

Det ska vara något surt, ättika eller vinäger och personligen tycker jag att vinäger luktar en smula trevligare är ättika.

Jag häller äppecidervinäger i en blomspruta, sen är det bara att spreja.

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 252
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
937
Utrustning Jag undrar vilken storlek på träns islandshästar brukar ha. Jag har ett träns i storlek cob som min fjordhäst växte ur. Har full på...
Svar
5
· Visningar
353
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 111
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka