Göteborg i januari

Sv: Göteborg i januari

Grattis grattis!!
Gud vad bra det går för alla!
Hoppas det går lite bra för mig iallafall imorgon..:o

Jag befinner mig iaf vid de Franska Bulldoggarna, har på mig ljusa jeans, randig kavaj och ett diadem med döskallar på. :D
Så om ni ser mig, kom gärna fram och hälsa. :bump:

(min tanke var att det är nog ingen som är så dum att ta på sig ett diadem med döskallar på när det är en så stor utställning, så jag hittas lätt med den beskrivningen.. :angel:)

Tänkte också på det idag! Synd att vi inte ordnade buketräff vore skoj att få träffa er allihopa!:p

Grattis grattis!!
Gud vad bra det går för alla!
Hoppas det går lite bra för mig iallafall imorgon..:o

Jag befinner mig iaf vid de Franska Bulldoggarna, har på mig ljusa jeans, randig kavaj och ett diadem med döskallar på. :D
Så om ni ser mig, kom gärna fram och hälsa. :bump:

(min tanke var att det är nog ingen som är så dum att ta på sig ett diadem med döskallar på när det är en så stor utställning, så jag hittas lätt med den beskrivningen.. :angel:)

Lycka till imorgon! Håller tummarna för dig! Är tyvärr inte där imorgon.
Vinthundarna gick ju idag.

*kl*

Jag fick en tvåa på min idag matvägrande hund..
Men glad ändå, det kunde gått värre. :D

Jag är kanonnöjd med vår helg! :bump:

Diesel kammade hem en 4:e placering och ett CK i juniorklass hanar på lördagen :banana:
Är riktigt, riktigt stolt över hur han skötte sig i ringen. I Bästa Hane var han väldigt trött (domaren var väldigt noggrann och hundarna fick springa många varv i ringen) men det var fullt förståeligt.

40 cm
Excellent breed type. Excellent head and proportions. Very good expression. Very good neck into shoulders and depth of chest. Very good hindquarters, bone and feet. Very good movement.

Domare: Sandra Mashford

Min långhårs tax kom 2a i champklass med ck och 3a i bästa tik med reserv cacib. Lite sur på mig själv för hon är ngt (läs lite) för tjock, hon har TITTAT för mkt på julmaten. Jättebra kritik och endast slagen av hundar som är mkt meriterade. Är nöjd. Barnen är däremot besvikna, de räknar allt i hur många rosetter jag får (måste köpa för deras skulle). 1.a prisen och reserv caciben var slut, har aldrig varit med om att rosetter inte finns att köpa.

Hon jag åkte dit med visade schiperke. i torsdags blev den ju BIM idag 1a med hp. Det är bara att konstatera att domare dömer olika.

Grattis till samtliga!
Verkar ha varit en väldigt bra utställningshelg för de flesta bukefalister :bump::banana:

Halloj, vi är oxå nöjda efter helgen trots att min hund har varit totalt nonchalant hela helgen så gick det helt okej.

Fredag 2:a placering
Lördag 2:a placering med HP
Söndag 1:a placering med CK

:banana::banana:

Hos Schipperke handlar det väl kanske ganska mycket om vilken typ domaren föredrar, amerikans eller engelsk!

Därför att jag tror vi såg dig precis innan du skulle in i ringen eller något sådant, du såg så upptagen ut. Sedan hittade vi inte på dig igen :(

Pratade nyss med mamma, Bandita VANN gruppen! :bump::bump::D
Nervös nu :p
Fast i Bis:et får hon nog inget..

Som väntat så åkte Bandita ut i BIS:et.
Domaren valde mest ut korthåriga raser så man kanske förstår att han inte satte upp en super-fluffig OES.. :angel:

Nöjda ändå med göteborgresan!
BIM + sista certet i torsdags
BIR och BIG-1 idag!
Kan inte bli bättre :bump:

Därför att jag tror vi såg dig precis innan du skulle in i ringen eller något sådant, du såg så upptagen ut. Sedan hittade vi inte på dig igen :(

Ni kunde ju ha väntat ett ögonblick?
Jag kom ju ut rätt så fort igen. :D:angel:
Men vi får la ses på nästa My Dog. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 619
Senast: ufot
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och... 2
Svar
23
· Visningar
1 969
Senast: Tantan
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 614
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Någon som ska till Elmia hund i helgen? Jag funderar löst på att åka dit på lördag men hittar inte svar på mina frågor på hemsidan. Jag...
Svar
3
· Visningar
269
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka