Bukefalos 28 år!

Gotlänningar!

Nixehen

Trådstartare
Jag råkade visst flytta till Visby lite hastigt, lustigt och väldigt spontant. Och eftersom jag inte känner en enda själ här så.. Efterlyser jag nu helt enkelt awesomea bukefalister som vill umgås med en nykär, vilsen fastlänning! :D

Fika, bio, promenad? Annat skoj? ^^

En buketräff gotlands-edition kanske? :d

(Inte vara blyga, jag är rätt snäll! ^^)
 
Sv: Gotlänningar!

Jag bor inte i Visby men ville bara säga att jag är såå avis - det är min dröm att flytta dit någon dag! Lycka till :p
 
Sv: Gotlänningar!

Jag brukar hänga i Visby ibland och jag kommer vara där hela sommaren! Så jag är på en buketräff summer edition ;)

Grattis till flytten till världens bästa ö :) :love:
 
Sv: Gotlänningar!

Åh! Jag blir också avundsjuk! Jag har länge haft en dröm om att flytta till Gotland. En dag kanske :)
 
Sv: Gotlänningar!

Jag är ifrån Visby och flyttar tillbaka (säsongen börjar tidigt för mig i år) på torsdag :)
 
Sv: Gotlänningar!

Men vad kul!

Flyttade till Visby förra sommaren så känner mig fortfarande ganska ny på ön så skulle gärna ses och hitta på något! En buketräff hade varit super skoj!:D
 
Sv: Gotlänningar!

Jag är ifrån Visby och flyttar tillbaka (säsongen börjar tidigt för mig i år) på torsdag :)

Jag brukar hänga i Visby ibland och jag kommer vara där hela sommaren! Så jag är på en buketräff summer edition ;)

Grattis till flytten till världens bästa ö :) :love:

Men vad kul!

Flyttade till Visby förra sommaren så känner mig fortfarande ganska ny på ön så skulle gärna ses och hitta på något! En buketräff hade varit super skoj!:D

Men awesome! ^^ Sommaren känns rätt avlägsen, men man kan ju ha en till då kanske? ^^
Någon av er andra som har förslag på aktivitet? Jag ska över till fastlandet och hämta hund mm i slutet på nästa vecka eller så, men annars så är jag på för det mesta! :D
 
Sv: Gotlänningar!

Välkommen :)
Jag är både gotlänning och bor i visby, hittar gärna på nåt nån dag. Jag är snäll och trevlig men kanske inte så spännande alla dagar.
 
Sv: Gotlänningar!

Oh! Awesome! :D
Spännande behöver man ju inte vara alla dagar, för mig får man vara hur man vill. ;)

Hojta till via Pm eller så om du vill mötas upp, så får du mitt nummer! ^^ Jag har massor av tid att fördriva i några dagar nu och ja - nya ansikten är ju kul! :D
 
Sv: Gotlänningar!

Jag har varit spännande en gång i tiden ;) Nu är jag lugn som e n filbunke haha.
Jag jobbar hela helgen och åker till fastlandet på måndag. Kommer hem på onsdag natt så helgen är jag all yours. Nästan, sambon ska väl ha lite uppmärksamhet också :p
 
Sv: Gotlänningar!

Haha jäkla sambo! xD
Nej men det blir toppen - vi får styra upp något! :)

Delvis kl*
Och övriga i tråden som vill haka på - gör't! :D
 
Sv: Gotlänningar!

Härligt :)
Hur kommer det sig att man flyttar till Gotland "bara sådär"? Känns som något som man behöver planera ett tag annars :D

Är inte gotlänning mer än till hälften kanske, då min pappa är född där. Älskar verkligen Gotland men är där allt för sällan...

Måste bara dela med mig av en kommentar en klasskompis fällde när vi var där på klassresa för länge sedan:

Kompisen: "Åh, jag skulle vilja flytta till Gotland..."
Läraren: "Ja, men gör det då."
Kompisen: "FÅR man det?!?!"
Läraren: "Ja... varför skulle man inte få det?"
Kompisen: "Men jag trodde att man var tvungen att ha typ släkt här för att få bo här.."

En på riktigt helt seriös konversation även om det låter helt osannolikt, ni kan tänka er skratten efteråt :rofl:
 
Sv: Gotlänningar!

Haha! Man är spontan, halvgalen och har dålig impulskontroll kanske? xD
Nej men jag träffade en karl här för ett par månader sedan (en smula ostadigt just nu dock.) och kikade då så smått på möjligheter att jobba/plugga här och vips så hade det liksom dykt upp en massa chanser. Så jag kikade efter boende och hittade ett jag kunde hyra asap och några månader framåt. Så jaa, jag bestämde mig i onsdags, packade väskan och drog i fredags. :D
(Sen har jag en fantastisk familj hemma som ställer upp och tar hand om mina två hästar, på vila, fram till sommaren och ger mig den här chansen att se om Gotland är mitt hemma. :love:)

Angående din kompis påståenden där, så har jag för mig att det är så på Åland. Där är det väldigt restriktivt vilka som får köpa hus. :)
 
Sv: Gotlänningar!

Aha! Jag såg lixom framför mig att du hade med dig dina hästar och allt bohag typ, det verkade som en stor affär :p
Men vad härligt att kunna prova på och se hur det känns :)

Hm... då kanske min kompis inte tänkte såå tokigt iallafall, hihi.
 
Sv: Gotlänningar!

Kul! :D
Samma för dig förstås, pm:a mig så får du mitt nummer om du vill ha't! ^^
 
Sv: Gotlänningar!

Haha, inte jag - men jag har sagt att jag ska lära mig dricka öl i år, så det är väl ett ypperligt tillfälle isåfall! ;)

*Delvis KL och OT*

Vet ni om det finns någon loppis här i stan? Typ Röda korset eller vad som? ^^ Jag behöver något att läsa och är för snål för att köpa på bokhandeln. xD
 
Sv: Gotlänningar!

Jodå finns röda korset och sen second handen 9 liv och seen har även pingstkyrkan en second hand vid namn Gåvan men den har inte öppet så många dar i veckan, tisdag och lördag om jag inte missminner mig:D
 
*puff*

Jag bor kvar på ön, längre ut på Sudret nu dock. :) Känner stort behov av att lära känna lite nytt folk faktiskt så.. någon? :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp