Gott nytt år därute

Inte undra på att färdtjänstbilarna kan komma 20 minuter för tidigt eller 30 minuter för sent.

Jag bokade resa till Hovsta igår kväll på nätet med rullator. Men ringde nyss för att kolla om det är bil eller buss som kommer.

"Det vet man aldrig, då 'det är datorn som ändrar schemat konstant ända in tills bil/buss kommer'... "

Okey... eftersom jag bad om färdtjänst för många år sedan, för att jag inte kan gå på buss med rullator...

Så jag bokade om färdtjänst, till färdtjänst med rullstol i stället. Vi får slåss om de rullatorer som finns i Hovsta, pappa o jag.

Varför ska det vara så motvalls och motsträvigt att ha en funktionsnedsättning?

Hur är det med den där slogan som tjoas titt som tätt...

"Heja Olika"

Men det är tydligen olika, på vad som är olika...

Grått nytt hår på er alla därute!
 
Senast ändrad:

På motorvägen på väg mot Hovsta blängde jag på chauffören som talat i telefon sedan Coop Änggatan och vi tog svängen via Rostagatan där vi hämtade annan passagerare.

Chauffören avslutade faktiskt samtalet som uppenbarligen var av privat karaktär, direkt.

Mamma o jag åt risgrynsgröt, fikade och tittade på trav. Pappa får fira nyårsnatt på USÖ, han har legat inne igen med luftvägsinfektion sen i tisdags. Men han kommer hem i morgon. :heart

Jag skulle precis låsa o stänga för gallret här hemma, innan jag tog av jacka och öppnade till Minnie. Då öppnades ytterdörren igen och N kom. Så jag tog av jacka o skor, öppnade till sovrummet och en pip, kurr o gosnödig Minnie hälsade översvallande på både mig och N. Jag frågade N om hen jobbat i mitt kvarter i kväll och om det varit lugnt med smällandet och det hade det.

Nu ska Minnie o jag mysa.

Hoppas på bingolottovinst, sista dagen på året.
 
Nu misständes en raket alldeles utanför vår uteplats på innergården. Minnie for ner på golvet och rusade fram till altandörren och tittade ut. Det småsmattrar och då hoppade hon upp på bordet och nosgosade en stund, innan hon lade sig i knäet hos mig och spinner än så länge... men rycker till lite och tittar ut..

Vi får gå o lägga oss före tolvslaget tror jag och stänga sovrumsdörren...
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kikade lite i mitt facebookflöde i lördags då jag blev smått frustrerad. När jag kom hem från Hova och svängde in sista gathörnen mot...
Svar
0
· Visningar
822
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp