Bukefalos 28 år!

GPA- ang. ventilationen?

P

popeye

Har letat men inte hittat några andra trådar som besvarar min fråga.
En tjej i mitt stall fick en gpa titanhjälm i present, hon själv tycker dock att de ser för "cykelhjälmsaktiga" ut och vill inte ha det. Kvitto finns inte kvar, men den ligger i sin kartong med alla lappar kvar osv. Hon undrade om inte jag skulle ha den (som svettas rätt lätt :crazy:) Hon ville ha 2500 för den. Jag tycker inte heller gpa-hjämar är skitsnygga, men det där med ventilationen tilltalar mig. Om det fungerar bra är jag beredd att ta den, men jag skulle aldrig köpa den om det visade sig vara som vilken annan sammetshjälm som helst (bara något fulare :p)
Alltså, någon som har en gpa titanium som kan berätta vad ni tycker om den?
Jag rider varje dag, tränar rätt ofta och har som sagt lätt för att bli varm..
 
Köp den om den passar. Jag har aldrig ägt något mer praktiskt än en sån hjälm. Dessutom, om du får ett ryck och vill ha en sån hjälm senare så får du ingen under 3000 kr som aldrig är andvänd.

Och de ÄR snygga ;)
 
Speciellt luftig ar den inte pa insidan. Men sa var det mycket lange sedan jag hade en vanlig sammetshjalm ocksa.

Jag tycker att de ar snygga, men tyvarr ar de inte speciellt sakra ar de inte!
Jag har haft diverse GPA-hjalmar de senaste aren och har trivts med alla.
 
Jag svettas också rätt lätt när jag rider, och hjälmen blir aldrig blöt av svett utan det transporteras ut. Sammetshjälmar anser jag blir svettiga efter att man ridit, blöta ett tag efter. Det blir iaf inte min gpa titan :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 219
Senast: Karminnie
·
  • Låst
Hästvård För att förkorta så mkt som möjligt så. Häst pigg och glad tidigare, pigg som en spigg och rörde sig både mycket, gärna och utmärkt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 807
Senast: axel
·
T
Hästvård Nu behöver jag alla bukares hjälp med att lista ut vad min häst har tagit sig till! För några veckor sedan började hästen jag köpte i...
Svar
19
· Visningar
1 689
Senast: Ellyne
·
Hästmänniskan Är inte alls säker på vart den här tråden hör hemma så moderatorer (Grundutbildning? Hästmänniska? Gnägg?), känn er välkomna att flytta...
Svar
1
· Visningar
1 231
Senast: incognito
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp