GPA Speed Air

Sv: GPA Speed Air

Jag har en hampton! Och det är INGET fel på den! Jätte skön och snyggare än Whitaker modellen!

Tror iof inte att dom finns att köpa längre..:crazy:

*knapplån*

Men speed air hjälmarna är ju _sjukt_ fula!! :eek: Jag fattar inte att någon vill gå runt i en sådan, räcker det inte med ventilationen i en GPA eller alla andra liknande hjälmar? :confused: (riktat till de som har en sådan) De ser ut som ufon, både hjälmarna själva och de som har hjälmarna. :p

Om den ventialtionen som finns i de gamla hjälmarna hade "räckt" så hade knappast så många ridit med Speed Air. Det är stor skillnad ventialtionsmässigt och kul att utvecklingen går framåt.

Sen vet inte jag vilken hjälm du väljer att gå runt i ;) själv förderar jag att rida med mina på.

den är så otroligt skön så det finns inte. bästa hjälmen jag haft på mitt huvud. bättre än gamla GPA o JW o allt som finns.

Jag undrar egentligen HUR bra den skyddar huvudet om man ramlar av? Var ju bara skumgummi i! Sen var "ventilationen" på utsidan konstig och man kan ju typ skära sig på den! :crazy: .

Men asså, jag och två andra stod ju och tittade på den... Det var ju hål RAKT igenom hjälmen och bara skumgummi som gjorde att hjälmen blev lite "skönare"...

Jo men jag tror inte försäljarna ljuger om hur den är uppbyggt och inte ihäller förretaget läs på GPA s hemsida..

Man kan inte gå på vad företag och säljare säger. Klart att de säger att deras produkt är bäst.

http://www.mdirf.co.uk/enchapresults/

Har aldrig hört säljare eller GPA:s hemsida säga att GPA presterat dåligt i test, trots att den bevisligen gjort det.

Detta säger naturligtvis inget om Speed Air-modellen. (Som jag gillar trots det skumma utseendet.)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är på jakt efter en ny ridhjälm då den jag har nu har alldeles för dålig ventilation! Min upplevelse är att många...
Svar
3
· Visningar
516
Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
655
Utrustning Hej! Jag ska starta min första tävling sedan 2018 i helgen och är osäker på om min hjälm är godkänd. Har en Charles Owen V8. Hittar...
Svar
5
· Visningar
411
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka