GPS (ej jakthund)

Sockerbit

Trådstartare
Har ni några tips om lämplig gps att fästa i halsbandet på hund som går lös på gård och stall. Vill kunna spåra ”live” om hunden kommer bort och den får gärna ha bra batteritid.
 
Jag har en sån typ 1000:-, som man stoppar ett SIM-kort i. Men jag var inte imponerad, så fort hunden rörde sig i utkant eller utanför mobiltäckning, så hade jag ingen aning om var den var. Den funkade helt okej i stan, men där blev den ju lite onödig.
Ska du ha koll, måste du ha en riktig pejl.
 
Har ni några tips om lämplig gps att fästa i halsbandet på hund som går lös på gård och stall. Vill kunna spåra ”live” om hunden kommer bort och den får gärna ha bra batteritid.
Easy hunt pejl men den kräver att man betalar abonemang. Men många är nöjda med den. Själv kör jag garmin till jakthunden. Men den här inte lika lång räckvidd men uppdaterar snabbare.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Efter en mindre kul upplevelse då lille hund försvann i 1,5 dygn i okänd miljö (klättrade ur en hästbox i ett okänt stall i okända...
Svar
4
· Visningar
565
Senast: Piglet82
·
Katthälsa Mina katter går ute dagtid i den mån de vill och har då halsband med gps. Det har fungerat bra länge men för ett tag sen upptäcktes att...
Svar
11
· Visningar
479
Senast: cili
·
Övr. Hund Skäll kan ni ta för er själva. Jag har en stövare sen ett par år. Hon skadade sig i ett framben och jakthundskarriären var över. Då fick...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 974
Senast: Sonic76
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 508
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp