GPS-klocka till barn

superstar

Trådstartare
Vi har planer på att köpa en GPS-klocka till snart 7-åringen och undrar om någon här har någon erfarenhet att dela med sig av? Vilket märke har ni, hur fungerar den? Hur gammalt är barnet?
 
Det är viktigt att klockan är vattentät. Min brors barn lyckades dränka ett par GPS-klockor.

Problemet med GPS-klockorna för barn är att de är billiga och man får vad man betalar för dvs en ganska dålig produkt. Armband som inte håller. Ett operativsystem i klockorna som lätt går att hacka osv.

Jag skulle köpa en vuxenklocka med e-sim kort t.ex. en Apple Watch eller Samsung Galaxy Watch och när barnet ”vuxit” ur klockan tagit över den själv.
 
Vi har planer på att köpa en GPS-klocka till snart 7-åringen och undrar om någon här har någon erfarenhet att dela med sig av? Vilket märke har ni, hur fungerar den? Hur gammalt är barnet?
Vi har haft XPLORA till två av våra barn. Jättebra när de är ute och leker. Mycket tåliga. Barnen har varit 5 år och uppåt.
 
Vi har xplora x5 play till stora tjejen, hon har snart haft den 1år och vi är supernöjda. Vi har fått lämna in den en gång för skärmbyte, men då hade hon trillat med sparkcykeln och slagit armen i asfalten. Annars har den hållt mycket bra.
Vi köpte när hon skulle börja F-klass.
Nu efter 1år börjar armbandet ge med sig, men det är smidigt att beställa ett nytt och byta.
 
Vi har en Kids safe. Vi ville kunna flytta över sim-kortet till telefon lite när vi vill så den lösningen utan ett fast abonnemang kopplat till klockan passar oss.
Klockan i sig funkar bra. Dottern är 7 år och rör sig på ön själv med sina kompisar. I och med klocka istället för telefon så kan hon inte glömma den i tex lekparken. Den funkar att cykla med.
Ljudet är ok. Det blir lite burkigt eftersom det är högtalarfunktion. Funkar att ringa videosamtal och sms. Även mess via whatsup vilket vi gillar. Går att lägga till geofence men det har vi hoppat över.

Appen har varit en kass kinaapp men för ett par veckor sen lanserades en svensk. Har inte hunnit koppla klockan ännu så vet inte hur den funkar.

Mvh Miks
 
Jag har precis köpt en till 7-åringen. Velade ett tag mellan Safekid Rocket eller Nova (är det den du menar @Miks?) och Xplora X5 men var lite tveksam pga vissa recensioner och landade istället i en helt annan klocka - Myfirst Fone R1. Jag tycker den funkar bra. Både klockan och appen är på svenska och är enkla och driftstabila att använda. Känns som bra kvalitet. GPS:en visar väldigt exakt position. Man sätter i ett vanligt sim-kort från mobiloperatör så är inte beroende av klocktillverkarens abonnemang och prissättning. Det går att ringa röstsamtal, videosamtal och skicka meddelanden. Det finns också musikspelare och plats för ca 500 låtar + går att koppla hörlurar via bluetooth. Vi planerar att ge hörlurar i födelsedagspresent i höst. Prismässigt ligger den lika med Xploran.
 
Tack för era svar! Dottern fyller 7 snart och tjatar om en telefon, klocka känns som lagom kompromiss. Hon åker buss till och från skolan och börjar röra sig mer själv i olika miljöer. Vore skönt med både gps-funktion och framförallt kunna kontakta henne vid behov. Nu har jag några att läsa på om.
 
Jag har precis köpt en till 7-åringen. Velade ett tag mellan Safekid Rocket eller Nova (är det den du menar @Miks?) och Xplora X5 men var lite tveksam pga vissa recensioner och landade istället i en helt annan klocka - Myfirst Fone R1. Jag tycker den funkar bra. Både klockan och appen är på svenska och är enkla och driftstabila att använda. Känns som bra kvalitet. GPS:en visar väldigt exakt position. Man sätter i ett vanligt sim-kort från mobiloperatör så är inte beroende av klocktillverkarens abonnemang och prissättning. Det går att ringa röstsamtal, videosamtal och skicka meddelanden. Det finns också musikspelare och plats för ca 500 låtar + går att koppla hörlurar via bluetooth. Vi planerar att ge hörlurar i födelsedagspresent i höst. Prismässigt ligger den lika med Xploran.
Ja vi har en safekid Nova 😊

Ville absolut inte ha Xplora på grund av att man var intvingad i leverantörens abonnemang. Nu har vi valt ett nummer som skiljer en siffra från sonens i ett telia familjeabonnemang. Det kommer hon nog ha typ resten av livet 😅

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Hundträning Det är dags att skaffa en GPS tracker till vår Border Collie Roy som ska börja vistas ute i naturen lite mer seriöst sökande bl.a...
Svar
5
· Visningar
579
Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 984
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 257
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 955

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp