Bukefalos 28 år!

GPS tracker

bollen__

Trådstartare
Någon som använder GPS på sin hund? Menar alltså inte sådan där pejl som jag jägare använder utan de här som ser ut som en puck typ och finns app till mobilen? Fast de kanske används på jakthundar med?
Iallafall så undrar jag över tips på märken och hur ni tycker att de fungerar :)
 
Vi har garmin pejl alt. Swepointpejl när vi jagar. Till garminen kompletterar vi ibland med en TK-909. Tror att det är något sånt du tänker på?

Till det priset så gör den sitt jobb. Haft strul med appen någon gång men är överlag nöjda med den.
 
Vi har garmin pejl alt. Swepointpejl när vi jagar. Till garminen kompletterar vi ibland med en TK-909. Tror att det är något sånt du tänker på?

Till det priset så gör den sitt jobb. Haft strul med appen någon gång men är överlag nöjda med den.
Jag vet inte :angel: Jag tänker mig att en tracker är typ det @EmmaW skriver om. Typ en liten moj man sätter i halsbandet, sen en app. Är inte en gpspejl en sån större grej med en antenn? :)
 
Jag vet inte :angel: Jag tänker mig att en tracker är typ det @EmmaW skriver om. Typ en liten moj man sätter i halsbandet, sen en app. Är inte en gpspejl en sån större grej med en antenn? :)
Den jag tipsade om, TK-909 sätts på halsbandet, ingen antenn och appen funkar i både Apple och android. De andra två gpspejlarna vi har är större med antenn :) och kostar en himlans massa pengar :nailbiting:
 
Den jag tipsade om, TK-909 sätts på halsbandet, ingen antenn och appen funkar i både Apple och android. De andra två gpspejlarna vi har är större med antenn :) och kostar en himlans massa pengar :nailbiting:
TK-909 behöver ett eget sim-kort, stämmer det? Funkar det med ett kontantkort?
 
Någon som använder GPS på sin hund? Menar alltså inte sådan där pejl som jag jägare använder utan de här som ser ut som en puck typ och finns app till mobilen? Fast de kanske används på jakthundar med?
Iallafall så undrar jag över tips på märken och hur ni tycker att de fungerar :)

Jag skulle nog påstå att det är övervägande del jakthundar som har gps-puck, av de hundar som har det. Det är ju inte så vanligt att andra hundar än just jakthundar är flera km upp till nån mil från sin ägare och därmed behöver hållas koll på via puck ;)
 
Jag skulle nog påstå att det är övervägande del jakthundar som har gps-puck, av de hundar som har det. Det är ju inte så vanligt att andra hundar än just jakthundar är flera km upp till nån mil från sin ägare och därmed behöver hållas koll på via puck ;)
Ja, det spelar inte så stor roll för mig hur eller vem som använder, jag ville bara ha tips på bra och inte en sån stor med antenn och försökte förklara det. :) Tråden är gammal och jag har en gps redan.
 

Liknande trådar

Hundträning Det är dags att skaffa en GPS tracker till vår Border Collie Roy som ska börja vistas ute i naturen lite mer seriöst sökande bl.a...
Svar
5
· Visningar
615
Övr. Hund Efter en mindre kul upplevelse då lille hund försvann i 1,5 dygn i okänd miljö (klättrade ur en hästbox i ett okänt stall i okända...
Svar
4
· Visningar
590
Senast: Piglet82
·
Övr. Hund Antar att det är några här som använder GPS-sändare typ Tractive, skulle gärna vilja ha tips om vilka ni tycker är bra och prisvärda och...
Svar
0
· Visningar
267
Senast: kem
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
232
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp