Gråa ridbyxor på tävling?

nexxa

Trådstartare
Har inte så stor koll på det här :o
Men får man ha gråa ridbyxor på tävling eller är enbart vita tillåtet?

:bow:

Sv: Gråa ridbyxor på tävling?

Du får ha rosa om du vill, i TR står det bara att man ska ha ridbyxor ingen färg specificerad :)

i dressyr ska dom vara ljusare än det man har upptill...
hoppning spelar det nog inte så stor roll...

Där har du fel, det står ridbyxor i valfri färg även i dressyr TR men det är förståss snyggast med vita tycker jag i dressyr

Ja, helt rätt, valfri färg på ridbyxor!
Förr stod det däremot "ljusa ridbyxor".

vad bra :) Så jag kan alltså ha svarta om jag ger mig ut och tävlar?
:bump:
Härligt :D

Japp valfri färg... fast vitt är ju snyggast ( eller ljuuuust beiga;) )

Vaa? Måste man inte ha vita?? Men om man tävlar höga klasser måste man väl? I vilka klasser måste man ha det?

Nej det står faktist inget om att man måste ha vita ridbyxor från någon viss klass

*snor tråden*

Får man ha ridskor & chaps?

I lokaltävling dressyr får du ha skor med enfärgade shortchaps utan fransar men från regional måst du ha ridstövel som för övrigt kan vara i vilken färg som helst. I hoppning får du ha ridskoe upptill nationellklass

Så jag får alltså tävla nationellt med malin baryard och co med tex rosa tröja och gula ridbyxor?

Nej du måste ha ridkavaj på nationell både i hoppning och dressyr, däremot får du tävla regional i den utstyrseln

Ja, jag rider i gråa, för mina vita är små :p

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 291
Senast: Silje
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
560
Senast: Ramona
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
716
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag satt (muttrandes) och betalade in avgifterna för att kunna tävla igår… Medlemsavgift, meetinglicens, hästlicens… Det blir definitivt... 2
Svar
39
· Visningar
1 402
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår