Gråbo....

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Niantrezz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 4 546
N

Niantrezz

Godmorgon på er!

Är det någon härinne som vet om Gråbo är giftiga?? Har en himla massa sånt i en av mina hagar... har sett att han tar sig ett smakprov på dom emellanåt :crazy: Har kollat lite men hittar ingenting om att dom är giftiga, sååå snälla är det någon som vet!!

Sv: Gråbo....

Gråbo är väl artemisia vulgaris? Den är inte giftig men i väldigt stora mängder är den inte så nyttig. Men om hästen äter lite då och då är det bara bra. :)

Mina hästar ää:love:lskar gråbo och jag har aldrig hört att det ska vara giftigt.....

Åh tack snälla för era svar!! Nu känner jag mig lugn :-) Då får han fortsatta att gnaga på dom!!

Däremot är dens släkting artemisia absinthia/um, malört, giftig. Men den är väldigt sällsynt.

Men många människor är allergiska mot gråbo, har inte hört att hästar skulle ha problem.

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 147
Senast: Mint
·
Hundhälsa OBS Varning för långt inlägg. I slutet av maj ifjol sprang jag och min ena dvärgschnauzer ihop på en agilitytävling. Det blev en ganska...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: igbest
·
Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 564
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 385
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka