Grader(wintec och prestige)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tjalfe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 061
T

Tjalfe

Någon som vet hur mycket det kan skillja i grader på Wintec WIDE smalaste järnet(ljuslila) och en prestige sadel i storlek 36?

Min ponny har nu wintec WIDE(det ljuslila järnet, alltså det smalaste som hör till den sadeln). Men eftersom den inte ligger helt 100 så är jag nu på jakt efter en annan. Pratade med Zackes uppfödare idag och dom sa att hans bror har en prestige(golden star?) i storlek 36 och att den ligger jätte bra på honom. Och bröderna är ganska lika. Hon trodde därför att en sån sadel kunde passa bra på min lilla plutt också. Men nånting säger mig att den är mycket smalare än min wintec är nu?

En prestige sadel är verkligen min dröm... Sitter så bra i dom!

Sv: Grader(wintec och prestige)

En Prestige 36a ligger i bästa fall på 95 grader. Wintecs minsta är ungefär 110 grader.

Ja då går det ju absolut inte. Tack. Slipper jag fundera på det.:bow:

En globus 38 då?

Tidigare modeller låg på 115-120 grader men nu är det olika, man får helt enkelt mäta.

Okej. men då finns det ju möjlighet att dom passar eftersom dom iaf är tillräckligt breda.

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 602
Senast: super
·
Utrustning Jag har just nu en prestige golden star som passar hästen helt ok, utprovad av sadel magasinet som tyckte att den låg bra trots att den...
Svar
5
· Visningar
2 556
Senast: finaste
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 536
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag har redan tagit hjälp av två olika sadelutprovare och har även en del kunskap själv. Problemet är att det inte finns någon butik...
Svar
3
· Visningar
2 020

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka