+ graders täcke

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Havregryn
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 946
H

Havregryn

Har till pollen ett 460 g fyllning vinter täcke, men har nu valt att inskaffa ett + graders täcke, så han inte går med 460g fyllning när det är plus grader nu i vintern.

ska jag skaffa Amigo Turnout med 200g fyllning.

Hästen har alltid sitt BoT täcke på sig som innetäcke så det borde väl gå?

+ att täcket i 200 g finns i mingrönt =)

*dregel*

Sv: + graders täcke

Din häst måste ju frysa ihjäl när det är plusgrader, stackaren :eek: :eek:

(Okej om hästen har ryggproblem/om en vet. eller liknande har sagt att hästen SKA ha täcke, men annars är det inga porslinshästar vi har!)

*skrattar* nej tyvärr är han inte en prosnlings häst, men väldigt frusen av sig. Fullblod med väldigt känslig rygg (som BoT gjort under på) ...

dessutom håller jag honom täckad tidigt för att slippa pälsen..

(och om nån nu vill komma och säga att det inte hjälper att täcka häsen för att slippa pälsen, spara er tid att lägga ett inlägg, för på min häst hjälper det att täcka för att slippa päls.)

va vill du med tråden?
Jag förstår inte syftet??

Liknande trådar

Utrustning Hej! Börjar fundera på nytt täcke. Just nu har hästen "bara" 1 flug/regntäcke, ett 0g regn, 80g regn, 370g vinter, 50 & 100g... 2
Svar
30
· Visningar
10 157
Senast: Darkie
·
Hästvård Jag har tidigare stått i kallstall (samma luft och temp ute som inne) eller i varmstall där det alltid hållit cirka 10 grader inne. Nu... 3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 257
Senast: super
·
Utrustning De senaste åren har min häst gått på lösdrift. Första vintern som konvalescens och då täcktes hon bara med ett lättare (100g Thermo... 2
Svar
29
· Visningar
3 232
Senast: Gabriol
·
Utrustning Först: tror jag velat färdigt angående täckesfrågan..... Bor i Halland "vid havet" och dagar med riktig vinter är lätträknade (oftast)...
Svar
16
· Visningar
5 739

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka