gramantygel ,

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pennybones
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 538
P

pennybones

Hejsan ,
ja det är så att hästen jag har på foder har lätt för att skena och då har jag ju ingen kontroll över henne hon tar bettet och sticker .
och idag var jag på royal och dom tipsade mig att börja använda gramantygel för dom säger att man blir starkare då och det ger mer hjälp för annars kan det ju ibland bli att man råkar slita i tyglarna och det är ju inte bra för munnen på dom .
Det är en f.d travare och är därför ganska het blir lätt rädd för grejor men använder bomull i öronen på henne , men hon kan bli rädd för hus som bara står stilla och skena iväg .
använder du gramantygel ?

Sv: gramantygel ,

Om jag jobbade i en hästaffär- som jag förmodar att det är- så hade jag nog aldrig rekommenderat en gramantygel om jag inte sett människan rida.
Det kan bli jättebra men också fullständig katastrof... Eller fortsätter det likadant...

Hur länge har du ridit hästen? Har du någon tränare då & då, vad säger denna isf? Varför blir man fodervärd på en svår häst???

OBS! Ta inte frågorna som kritik- jag vill bara veta lite mer:)

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 084
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 916
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
14 178
Utrustning Vi har en shettis som min 8-åriga dotter börjat rida lite mera på nu. Tidigare har det varit väldigt sporadiskt men nu har intresset...
Svar
3
· Visningar
1 087
Senast: Kristall10
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka