Ireland

Trådstartare
Vad tycker ni om den padden? Har sökt runt lite på den men inte hittat så mycket kommentarer om den. Funkar den till en Knights modell bomlös? Hur tjocka är iläggen?

Sv: Grandeur

Jag vill ju helst köpa en skito, men min sadel har ullundersida och jag antar att det kommer glida.. Och Grandeur har väl vanligt tyg eller?

Torsions padd, har den "nylonundersida"?

Grandeur kan man få antingen med filtundersida eller med låtsas-fårull. Filtvarianten ligger still grymt bra... Inläggen är väl inte jättetjocka, men vill man så kan man ju klippa till tex liggunderlag och stoppa i också. Nu är jag ju av den åsikten att behovet av tryckutjämning är något överdrivet, jag tror man får se på varje häst vad den kan tänkas behöva...

Jo, men det glirder inte om ovansidan är av sånt material då? Jag menar om materialet mellan sadel och padd glider mot varandra.. Om ni flrstår vad jag menar!

Någon som gjort egna ilägg med liggunderlag?

Man kan köpa till dubbla ilägg om man vill.
Undersidan av sadeln glider inte mot ovansidan av Grandeurpadden.

Ok tack! Men en Skito hade glidit under en sadel med ull?
Det får väl bli en Grandeur nu då.. Sparar ju ihop till en Dressage egentligen men det lär dröja ett tag..

Torsions TN padd har ovansida av bävernylon, undersidan är av ett sorts tyg som jag inte vet vad det heter. Ser precis ut som det tyg som finns i bilsätena i gamla volvo-bilar :D :p

Jag har tre sådana paddar till min Endurance sadel, och jag gillar dom skarpt :)

Glömde, jag hade en Barefoot med ullig undersida förut till samma paddar, padden låg helt stilla på hästen men sadeln gled fram uppepå padden. Min nya sadel har mockaundersida och den ligger helt stilla.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 147
Utrustning Skulle vilja ha lite tips av er som använder airbag väst. Har scrollat förbi någon modell som även hade skydd för nacken men hittar inte...
Svar
2
· Visningar
266
Senast: co-SMAD4
·
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka