Graninge Rider

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Tilly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 578
T

Tilly

Går dom överhuvudtaget att få tag på längre? Någon som vet vart?

Skönaste stövlar jag haft och behöver nu nya slitstarka, billiga saker som tål lera och vatten :) Så är det någon vänlig själv som vet vart man kan få tag på dem?

Sv: Graninge Rider

Vet att dom har funnits på Henrikssons, men vet inte om dom finns där längre? Kanske värt att kolla upp...

Jag har också sådana, grymt sköna och faktiskt ganska snygga! :love: För att vara graningen iaf ;) :angel:

Jo, dom är grymt bra som "slit å släng" stövlar :) Mest förvånad över att dom är så sköna, tycker stövlar generellt har ganska dålig passform *S*

Edit: Verkar inte finnas kvar hos Henrikssons, men tack ändå!

Senast ändrad av en moderator:

Jag har ett par som jag köpte förra året. Har dock inte sett några sedan dess, det verkar bara vara den nya modellen med dragkedja som finns nu. Det finns kanske något par kvar i någon butik någonstans.

http://www.graninge-outdoor.com/

Här har du nog all information du behöver.

Bästa stövlar jag nånsin haft. Hade tur och hitta dem på second-hand för en billig peng. Men nu börjar tyvärr sulan torka ihop o lossna.

G103_107_med_ram.jpg

Är det denna?

Isåfall kan jag ge mina godaste rekomendationer :banana: Köpte stöveln 2000 och än idag ser lädret helt nytt ut och dom är supersköna!!! Dock är sulan trasig :( dom är supersköna och hållbara och billiga :)

Finns att köpa på min närmsta ridsportaffär :)

Det där är väl vanliga graninge?

Jag är ute efter dessa:

graninge-web.jpg

Jag har som sagt haft sådana förut men nu är dom för utslitna och behöver nya. Verkar dock vara hopplöst att hitta ett par :cry:

På Granngården här rear dom just nu "vanliga" Graninge utan dragkedja. Modellen med dragkedja finns såvitt jag vet inte längre.

Jag är inte så förtjust i dom vanliga, tycker dom är lite otympliga men får nog åka och titta ändå.. tack för tipset!

De finns på stigbergs gård :bump: finns med på deras hemsida

Senast ändrad:

Jo jag vet, länkade till bilden därifrån. Problemet är dock att dom bara finns i 40-43, jag ska ha ett par 37or ;)

*letar vidare*

Åh, vad snygga de var! Tillverkas de inte alls längre, eller är det butikerna som inte tar in dom? Sånna vill jag ha när mina stövlar går paj... :love:

Jasså dom! :idea:

Nej, dom verkar inte finnas kvar i sortimentet. Min närmsta ridsportaffär (välsorterad!) har inte kvar dom, sålde ut dom för 700:- paret :) gissa vem som köpte ett par :love:

hehe. :D

Annars får man ju leta begagnade, lägg ut en köpesannons? :idea:

*morr* ;) :D

Jo, får prova med det.

Ingen här som har koll på om granngården i Sala fortfarande har dom kvar? Vet att det fanns i somras. Får nog ta och ringa och fråga ;)

Verkar tyvärr som att dom inte tillverkas längre :(

Dom är inte bara helt ok utseendesmässigt dom är SKÖNA också! :)

HITTAT!!!!! :love:

Granngården har flera par kvar, inget i min stad men det gick bra att skicka efter. :banana: :banana:

Dock blir det dyrt 1600 ungefär.

Liknande trådar

Utrustning Kommer att behöva börja rida med pannlampa nästa år om vi ska kunna göra längre turer än 1km 🙈 Finns det enkoma pannlampor till hjälmar...
Svar
10
· Visningar
366
Senast: Hedwig
·
Utrustning Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning. Jag behöver nya...
Svar
16
· Visningar
743
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
649
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka