Graninge stövlar & Carlskrona rider

Sv: Graninge stövlar & Carlskrona rider

Jag kan inte svara på vidden, men jag har haft de bruna mockastövlarna i 5 år nu. Håller man bara efter dem så håller de sig rätt fräscha, fast de har blivit till läder på insidan :p
Så jag tycker de står sig! De sjunkter dock rätt mycket i skaftet, kan tänka mig att mockastövlarna blir mjukare än de i läder.

Vet tyvärr inget om skaft vidden. men har haft ett par bruna carlskrona rider och efter ett halvårs användande, nästan varje dag, var de mer gråa än bruna. inte snyggt...

Det har ju kommit nya modeller av Graninge stövlarna nu har jag sett, för ett år sen fanns de iaf inte i olika vadvidder, kanske har kommit nu?!

Förra sommaren hade de xvida, docxk komme rjg inte ihåg hur vida de var....

Vilka tycker ni är finast? Brunt eller svart?

Mina graninge har det blivit "kratrar" i sulorna på nu efter 1,5 års användande. Tog upp det när jag var i en ridsportaffär och de sa att de fått klagomål på sulorna på många graningestövlar.
Hade ett par carlscrona som jag köpte begagnade och sen sålde till min medryttare då dom var aningen för små och på dom verkar det inte vara nåt problem med sulorna.

Har kontaktat graninge som vill att jag ska skicka upp stövlarna för undersökning (bilder på eländet räckte inte) så det ska jag ta och göra. Får väl se vad de säger.

jag har bruna stövlar och om man sköter om dom(tvättar o smörjer) någon gång i månaden så håller dom sig fina. Räkna dock med att dom mörknar i färgen då dom smörjs

Jag köpte ett par Graningen stövlar för 2 år sedan för runt 1000 kr. De hade dragkedja. Stor nere vid foten och jätte smal i skaften. Blev inte klok på dem öht. Läckte in också fast det var kanske inte så konstigt eftersom jag hade dem som slit o släng dvs i geggiga hagar osv.
Sålde dem dock för ett par veckor sedan

Har du graninge eller carlskrona?

Ska man verkligen tvätta och putsa do när det ska vara mockaliknandematerial?

Är både Graninge och Carlskrona i läder?

När jag provade Graninge förra året störde jag mig sönder på den där jävla sömmen som går i över mitten av vaden typ... Den var ju mkt smalare än vad den skulle vara...
Så stövlarna satt helt fel. Men Carlskrona kanske binte har det problemet...

mina var i läder.Carlskronas känner jag inte till. En kompis har dem och tror hon är nöjd med dem..

Jag har Graninges bruna stövlar, det är ju nubuck eller nåt sånt.. Jag smörjde mina ganska omgående för annars blir de ändå fula om det regnar etc. De bli då en trevlig brun färg *tycker jag* och mina har hållit i många år. Är inne på andra paret nu. Insidans höga söm går dock jämt av på mina för jag sliter stövlar på insidan jämt. Men det är inte dyrt att fixa hos en skomakare.

Bild:
närmaste jag hade

Jag är inne på mina tredje par graningestövlar nu och älskar dem. Billiga och håller bra! Hade mina förra i 3 år om inte mer, ända tills det var hål rätt igenom sulan :D. och då hade jag dem i stort sett varje dag i geggiga hagar och frätande pissboxar :smirk:. Tycker att de är supersköna och bra, även om de inte är så snygga.

Mina jag hade var svarta, som även är lättast att matcha med andra kläder, om man är ett matchnings freak som jag är... :angel:

Ååh! :love: Jag har velat ha de bruns mockaliknande i evigheter...:d
Nu när jag ska ha nya stövlar funderar jag faktiskt lite på de...

Btw, så är skfatet ganska så normalt - upptill. Neråt fotknölarna är de stora och sjunker ihop en del...

Ska man putsa dom med? För jag tycker Graninge känns som gummi/plast.... Så de kanske är så ytbehandlade att de inte behöver putsas?

Liknande trådar

Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Zpunk
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
646
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 314
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: morgaine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka