Graningestövlarnas vara och inte vara!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Lord Owen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 31
  • Visningar Visningar 2 222
Sv: Graningestövlarnas vara och inte vara!

alla har väl inte såna, jag vet många, Inte en enda i mitt stall!

Graninge stövlar är det bästa man kan ha! Snyggt, billigt och slitstarka!! Jag har använt mina dagligen i snart 6 år nu å dom ser fortfarande bra ut...

Jag sa inte att de inte var bra. :smirk:

Jag undrade bara varför alla har dem, antog från början att det var för att de var praktiska.

Jag håller med! Skitfula är dem
Men ack så praktiska! Jag har ett par i brun mocka som jag rider i till vardags vintertid. Men en fårskinnssula och ett par sockor kan man ut och skritta i över en timma utan att frysa om tårna. Något som jag skulle kunna glömma i läderstövlar (har förfrusit tårna i skidbacken, och är därför jättekänslig)! De tål väta bra och behöver minimalt med underhåll. Trots att jag aldrig har putsat av dem och är ute och klampar i lervälling och snömodd är de inne på sitt sjätte år.

Mockan har blivit så tunn på ins9idan så det känns nästan som att rida barbent, grym kontakt! :D

Ja, att dom fastnade i stigbygeln kan ju inte ha berott på någonting annat än Graningestövlarna? :angel:
Sånt händer ju aaaaaldrig när man har andra ridstövlar. :angel:
Konstigt, sånt hände redan innan Graningestöveln fanns. :confused:

Jag har ett par graninge som jag köpte för typ 3 år sedan... använder dom aldrig bara för att jag insåg att du faktiskt VAR jävligt fula... :o

Graningestövlarna är otroligt sköna, praktiska och hållbara.
Dom fungerar året om, tål lera och väta och är sköna att gå i.
Undrar om det kanske är det som gör att dom är populära?

:love: mina Graninge!

Jag har ett par. Dom är väldigt sköna, men kvaliten har inte varit den bästa :mad: . Så jag kan inte påstå att jag är nöjd med dom!

Jag tycker inte att de är fula :smirk: . Visst de ser inte så vidare eleganta ut om man jämför med andrar ridstövlar men det är inte heller därför jag har dem. ;)
Jag tycker att de är perfekta.

Kanske för att dom håller länge så pengarna räcker till en riktigt dyr o fin häst istället? Mina har jag fått av en kompis och totalt är dom använda i 10/!/ år och dom är hela än.

Min häst är däremot dyr.....

jaca skrev:
Kanske för att dom håller länge så pengarna räcker till en riktigt dyr o fin häst istället? Mina har jag fått av en kompis och totalt är dom använda i 10/!/ år och dom är hela än.

Min häst är däremot dyr.....

Vad spelar det för roll att din häst är dyr? :confused: :crazy:

Till alla:
Jaa, jag gissade att de var hållbara. :D Så får väl pinna och köpa ett par jag också då.

Spela roll att de inte är världens snyggaste. De är supersköna att ha på sig, håller länge och är faktiskt himla smidiga! Skulle aldrig i livet gå i mina tävlingsstövlar hemma i stallet och mocka, då skulle mina ben dö! Hemma är det ju ändå ingen som ser dem och de blir riktigt fina när man putsar upp dem inför tävling...

Det enda felet är väl de *** reflexerna som sitter i bak! Lyser ju all världens väg, en tror att de har tagit bort dem nu...

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Emiro
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 731
Senast: Edla
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
434
Utrustning Hej! Funderar på om det finns något smidigt sätt att fästa huva i tränset? Tycker att den är i rätt storlek och den sitter på hela...
Svar
4
· Visningar
402
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka