Bukefalos 28 år!

Grann-problem!

Z

zanne

Hej, vi har 2 stycken syskon, en tjej och en kille som vi haft i ca 3 år. Båda är kastrerade. Första året var dom innekatter, sen har dom varit ute, inne, i stallet men mesta dels på gården. Vi bor i skogen med 1,5 mil till närsta by. Två st grannar, villken den ena är bara trevliga och har aldrig sett katterna på deras gård. Men granne nr. två vidhåller att dom är där hela tiden. Det är allt från att katterna har grävt upp 200 st lökar i rabbaterna, att båda lyfter på svansen och makerar på deras hus, nu sist var det att dom klättrar ca 3,5 meter rakt upp på en trävägg och attackerar deras husvagn som står inne i ett garage, väggen är helt plan. osv, jag skulle kunna hålla på i evigheter, är så trött på detta. Har försökt prata med grannarna villket resulterade i att dom sa att en platt katt är en bra katt. Vi älskar naturligtvis våra katter men detta börjar bli för mycket. Har övervägt att flytta, trots att gården är vårt liv. Vad ska vi göra? Ska vi behöva stänga in dom trots att vi bor i skogen, blir svårt nu när dom är vana att vara ute, avliva dom eller vad?
 
Sv: Grann-problem!

Katter ute på egen tass är ofta en sanitär olägenhet och de riskerar dessutom att råka ut för diverse tråkigheter.
Om jag var ni skulle jag hägna in en del av tomten och därmed ge katterna möjlighet att vara ute under kontrollerade former. Så blir både katter och grannar nöjda.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 177
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har precis blivit uppsagd från mitt jobb och lägenheten som ingick i jobbet, letar nytt för fullt men har en ganska stor hake nu iom...
Svar
7
· Visningar
1 520
Senast: Pudlan
·
Övr. Katt Hej! Upptäckte på morgonen när jag gick ut på tomten (vi bor intill skogen med några få grannhus runt om) att det låg kattpäls från...
Svar
12
· Visningar
4 078
Senast: Skjøldur
·
Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 801
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp