Sv: Grannar ...
Jag har inga problem med mina grannar, men jag umgås inte med dem heller. Hälsar trevligt, växlar ngt ord men inte mer än så. Kvinnan vägg i vägg med mig stoppade mig påväg ut en gång för att berätta hur fint hon tycker jag sjunger

. Det var lite pinsamt, men roligt! Sen stannade hon mig en gång till för att försäkra sig om att hon inte skrämt mig så jag slutar med sjungandet. Hon är jättegullig! Det är nog henne jag hör mest av, och hennes tre barn som springer mycket ut och in och leker i trädgården. Men jag störs inte det minsta av det. På våningen under bor en ensam kille och ett par, inga problem med någon av dem heller. Ngt irriterande kan det vara att höra den ensamma killen ha sex med sin flickvän som låter som något ur en porrfilm... men jag är inte bitter

.
Det bor bara en familj till i huset och det är en kvinna med sin tonårsson som har hela översta våningen. Killen är trevlig och hon är väl inte direkt otrevlig heller, men jag har aldrig sett ett leende från henne och när hon hälsar ser hon inte direkt hjärtlig ut om man säger så... Men hon har berömt min katt en gång iallafall

. Och svurit en lång ramsa åt mig (men hon visste nog inte att jag hörde) när jag gått ner för att byta en tvättmaskin i källaren utan att stänga dörren ner dit. Hennes katt går nämligen lös i trapphuset (ja, ute också då) och den försökte väl gå ner i källaren. Det finns inga instruktioner som säger att man inte får ha dörren öppen ens en minut så det kan ju vara bra att be om det innan man blir arg... Men jag ska inte klaga, trivs bra i mitt hus. Jag kan tänka mig att jag kan störa med mitt eviga sjungande och min katt som gärna drar ett rejs och leker med alla sina leksaker samtidigt klockan 3 på morgonen. Annars är jag nog ganska bra som granne, jag skyr konflikter som pesten och vill bara att folk ska tycka om mig ^^. Igår hade jag grillfest på gräsplätten utanför, vi var typ 10 pers och drack alkohol så vi var väl inte tysta direkt. Jag var lite nervig för att jag skulle göra någon sur, framförallt kvinnan längst upp. Men jag har inte fått någon skäll än iallafall