Grannen är elektriker - får man be om tjänst (mot ersättning)?

Jag har dock hört ganska mkt negativt om veteranpoolen. Bla mina föräldrar anlitade dom en gång. En man kom gjorde lite av jobbet, försvann, kom tillbaka med sitt barnbarn, gjorde lite av jobbet men passade mest hans barnbarn och ansåg sig sen vara klar. Då var över 50% av jobbet kvar. Kompisar har också dålig erfarenhet av dom.

Jag har hört liknande historier om Veteranpoolen också. Men jag har också hört om när det gått väldigt smidigt och arbetet gjort väl. Men ja, de negativa historierna dominerar (samt att fakturorna inte alltid stämt överens med verkligheten).
 
Veteranpoolen har jag, och bekanta, tyvärr också blandad erfarenhet av. Konceptet är ju jättebra imho, men det verkar som om de har kvalitetsproblem. Den som behöver en vägg tapetserad kan få ut en murare, den som behöver få en altan snickrad kan få ut en löneekonom etc... och det till timpriser som inte nämnvärt skiljer sig från vad man betalar för en riktig hantverkare.
 
En föreslog att jag skulle anlita veteranpoolen till mitt takbyte, men även jag har hört mycket blandade omdömen och kände att det var inte intressant.

Min ordinarie elektriker som jag anlitat i flera år svara inte ens nu varesig på mail, sms eller telefon så jag antar att de har så mycket att de inte är intresserade av mindre jobb, tycker dock det är dåligt att inte ens kunna tacka nej till en gammal kund. :cautious:

Däremot har jag fått tag i en trevlig kille som fått uppdraget av mig och han svarar till och med med mitt namn när jag ringer. :)
 
Om personen har behörighet att jobba som elektriker kanske det finns något företag bakom som kan fakturera? Annars kan man ju lägga fram frågan som "jag försöker få tag på elektriker till ett mindre jobb, känner du någon som kan?". Jag är väldigt försiktig med att be grannar om hjälp med sådana jobb. Risken finns att det resulterar i osämja om det blir något fel.
Eftersom du uppenbarligen har läst tråden till trådens slut så blir det lite överflödigt att komma med råd om hur jag ska ställa frågan eftersom frågan redan är ställd, och jag har till och med berättat hur responsen blev ;)

Ditt andra inlägg är för övrigt väldigt mycket buke i ett nötskal - att komma och ifrågasätta andra människors upplevda verklighet. Vad vill man/du uppnå med det? Visst, jag hade säkert kunnat få en elektriker att komma hit i säg september om jag skickat iväg förfrågningar till sjuttiofem olika elektrikerfirmor - har man massor med tid och energi är ingenting omöjligt - men för mig kändes det inte realistiskt och då låg det väldigt mycket närmare till hands att fråga min granne. Vilket du visste att jag redan gjort när du skrev ditt inlägg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp