Grannkatten ...

Vilken människa du är @Mia_R :love: Hoppas innerligt att tant och son tackat dig till skyarna!
Tack, de är rätt nöjda med mig som granne. :D
Jag har ju även skjutsat och hjälpt dem med annat, hälsar på några ggr/vecka så hon inte är så ensam när han inte är hemma, tar larmet ibland så jag kan komma och hjälpa henne om hon ramlat mm mm.

Å andra sidan så vet jag att behöver jag själv hjälp så ställer de alltid upp. :) Jag har fått ved och få ta själv om jag vill i skogen, ibland får jag min parkering skottad på vintern, mina höns får vete och jag kan få hjälp att köra in foder till hästarna när jag inte fixar det själv, så vi hjälper varandra om det behövs. :up:
 
Nu, eller rättare sagt igår, är kissen hemma igen efter sitt förhoppningsvis sista veterinärbesök på mycket länge. :)

Det blev en lång dag, först åkte jag in med honom till Ultuna på morgonen, sen åkte jag med min mamma till akuten efter att hon ramlat hemma hos mig och slagit sig, efter att ha väntat länge och väl på akuten åkte jag hem till hundarna lagom till mamma ringde och var klar på så jag och min lilla granntant åkte in och plockade upp henne innan Ultuna. Vi åkte in vid 08 och var inte hemma igen förrän vid 18 på kvällen.

På kissen är en huggtand i överkäken är borta och stora kindtanden på andra sidan med, den var spräckt mitt itu så det var lika bra att dra den när han ändå skulle dra den avslagna huggtanden. Hopsydd efter konstens alla regler med stygn som försvinner av sig själv, tratt på i en vecka, inget torrfoder de kommande två veckorna pga en liten fraktur vid fästet underkäke, tråden fram bortplockad och han har läkt ihop fint i övrigt. Metacalm i fem dagar, munnen ska spolas med lite vatten efter han ätit men han är väldigt snäll och var även mycket omtyckt av personalen på Ultuna så det går nog bra. :up:

Roligt att det var min fd granne som tog hand om honom, så jag fick en lång redogörelse om efterbehandling och lov att ringa hem till henne om det skulle tillstöta komplikationer och hon inte var på jobbet. Hon hade en genomgång med matte innan men eftersom det är jag som är kontaktperson och den som har kollen fick jag en mer ingående redogörelse så jag har dragit det ordentligt med sonen och ska upp efter jobbet idag och se hur kisse mår och hur det går. Jag kommer gå upp och hälsa på varje dag nu närmsta tiden för att se att allt är bra, men det ska nog inte vara några problem, hoppas jag. :banana:
 
@Mia_R
Min kisse gillar Metacam så mycket att jag bara behöver droppa det på en sked så slickar han i sig sen. Skönt att inte behöva klydda med att spruta i honom eller blanda med mat han inte äter.
 
@Mia_R
Min kisse gillar Metacam så mycket att jag bara behöver droppa det på en sked så slickar han i sig sen. Skönt att inte behöva klydda med att spruta i honom eller blanda med mat han inte äter.
Det var inga problem sist med det heller, bara antibiotikasalvan som var trixigt att få i honom när man är rädd att göra illa honom. :wtf: Nu är det ju bara Metacam i fem dagar from idag och det hade bara gått bra fick jag veta när jag var dit nyss. :)
 
Kissen mår kalas, inga problem alls efter tandoperationerna och snart kan han få börja äta torrfoder igen, fast efter de här veckorna med fint blödfoder och annat gott kan han ju fått smak för annat. ;)

Helt fantastiskt att han överlevde både själva smällen i sig och alla fluglarverna! :nailbiting: Sabla tur att vi åkte direkt med honom, störst fara var tydligen fluglarverna, men han mår utmärkt och både päls och morrhår är på utväxt. Ska se om jag inte kan fixa lite bilder på honom. :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 258
Övr. Katt Jag bor i ett separat hus på en gård där det finns en gårdskatt som bråkar järnet med både mina och andra grannens katter (jag är...
Svar
8
· Visningar
1 227
Senast: steve
·
Övr. Katt Jag hörde ett vildare liv från trädgården medan jag pratade i telefon och rusar ut för att se grannkatten och min ena i ett vildare...
2
Svar
30
· Visningar
2 799

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp