• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Catrine
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 861
C

Catrine

Jag är en orolig matte... :eek:
Det jag undrar över är om min häst som nu går i vinterhagen kan släppas till en hage med mycket gräs?

Hagen han går i nu har mycket uppväxt gräs som han betat av sedan det började växa upp...

Då borde det väl inte vara någon fara- eller??? :confused:

Sv: Gräs....

Hemma har vi gjort så att vi låter hästarna vänja sig vid gräset.. första dagen fick dom gå en timme, sen har vi ökat succesivt..nu går dem 3-4 timmar om dagen...min häst har känslig mage, så jag väljer att ta det lugnt. det är ju risk för fång med om de får för mkt energirikt gräs på en gång.

Sv: Gräs....

Du behöver ju inte låta honom gå dygnet runt till att börja med... Börja med ett par timmar och öka sedan på under någon vecka eller två. Eftersom du har gräs i vinterhagen är det ju ingen jätteomställning det handlar om. :)

Liknande trådar

Foder & Strö Ska flytta hästen till nytt stall och flyttar från en hage med ytterst lite gräs året runt till en gräshage där det är mkt gräs. Dock är...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: Hello
·
Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
569
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Hej alla bukefalister. Jag har precis fått reda på att min ena har gräsallergi. Han kan vara allergisk mot följande ( en eller alla)...
Svar
18
· Visningar
680
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
659
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka