• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Warhammer
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 741
W

Warhammer

Jag ska tävla på gräs(hoppning) nu på lördag för första gången.
Men när skruvar man i broddarna är det när man precis har lastat ur eller när man ska börja hoppa fram?
Snälla hjälp mej jag behöver massor av tips när man tävlar på gräs.

Sv: Gräs?

Vi brukar inte brodda förrän vi besiktigat hästen. Men sedan tar vi broddandet i samband med övrig "påklädning".
Ska man skritta fram under väldigt lång tid på hårt underlag, typ asfalt, kanske jag skulle vänta med att brodda, men annars är det ju lika skönt att ha det avklarat.

Jag broddar isf när jag ska börja rida, men som ovanstående skrev: måste du skritta fram på asfalt eller annat hårt underlag hade jag väntat, men annars kan man ju brodda när man sadlar eller så.

Vi brukar göra det så fort som vi är framme, av den anledningen att ibland kan brodden vara lite krångliga att få i rätt, så man slipper stressa, utan har det gjort. Om du inte tänker göra det förrän du ska börja hoppa fram, tänk då på att ändå att börja i god tid, så du inte står där frustrerad över att en brodd inte går att få i rätt och du inte hinner fixa det på rätt sätt.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, är denhär fett misslagoma årstiden nu, när grusvägarna tinat fram, men hage är fett snöig och isig än, och gården bara bitvis isig...
Svar
6
· Visningar
543
Senast: Shixle
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
429
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 424
Senast: Kristall10
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
550
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka