Gräsbroddar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jordgubbsskit
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 023
J

Jordgubbsskit

Nästa helg börjar utesässongen! :D Jag hade tänkt att köpa in nya broddar, men är dock lite osäker nu. Vad ska en storhäst på 163, kompakt ha för längd? Som en ponny?

Kan nämna att senast jag tävlade ute, vart det på en b-ponny :rofl:

Sv: Gräsbroddar

Storleken och utförandet på brodden väljer jag efter banans underlag.

Sv: Gräsbroddar

Det beror lite på underlaget. Rider jag på gräs och det är mjukt och lerigt har jag stora, långa och antingen fyrkantiga eller 8-kantiga broddar. Går inte att få för långa!

Är det däremot hårt i backen, så använder jag spetsiga broddar, men fortfarande relativt långa. Inga småbrodd som används för körning eller is liksom.

Bak kan sätter jag nästan alltid i lite längre brodd än fram, eftersom jag anser att hästen halkar mer med bakbenen än frambenen.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 637
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 446
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 456
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka