Gratis antivirusprogram eller inte?

Yukionna

Trådstartare
Mitt antivirusprogram (Norton) håller på att gå ut och jag funderar på om det finns några vettiga gratisalternativ som fungerar lika bra. Eller är det alltid bättre med ett "betalprogram"?

Avira fungerar bra för hemma bruk, lika bra som McAffee och Norton mot virus, lite sämre mot malware men klart godkänd.

Mitt antivirusprogram (Norton) håller på att gå ut och jag funderar på om det finns några vettiga gratisalternativ som fungerar lika bra. Eller är det alltid bättre med ett "betalprogram"?
Jag har gratisvarianten av Avast och är nöjd med det :)
Kör med CCleaner också (även det gratisvarianten )

Låter jättebra! Hade varit så härligt att slippa betala närmare tusen kr för virusskydd varje år. Jag har inte vågat testa gratisprogrammen innan, men nu ska jag nog göra det när det är dags att förnya nästa gång.

Jag har gratisvarianten av Avast och är nöjd med det :)
Kör med CCleaner också (även det gratisvarianten )

Jag har gratisvarianten av Avast på min telefon. Har inte haft några problem.

Kör också CCleaner på min dator, och jag brukar märka STOR skillnad efteråt :) ! När datorn börjar sega och "tänka" alldeles för mycket, då är det dags!

Väcker liv i den här tråden med en följdfråga

Vad är CCleaner?

Avast har jag nog tänkt prova om jag hittar det, hoppas också att det fungerar med Windows 8, någon som vet?

Väcker liv i den här tråden med en följdfråga

Vad är CCleaner?

Avast har jag nog tänkt prova om jag hittar det, hoppas också att det fungerar med Windows 8, någon som vet?

Det slutade med att jag skaffade både Avast och CCleaner och jag har bägge på en dator med Windows 8 så det funkar bra. Jag är inte bra på sånt men CCleaner tar väl bort onödiga saker som tar plats eller något sådant:p

Avast är ett jättebra skydd, finns som både betal och gratisversion men gratisversionen räcker långt om man nöjer sig med ett bra grundläggande skydd. Jobbar inom hemelektronik och rekommenderar alltid Avast till dom som inte vill lägga en femhundring på antivirus

Liknande trådar

IT & mobiler Som namnet på tråden antyder så är jag på jakt efter ett gratis program eller en app som man kan skapa en logotyp i. Har tidigare...
Svar
5
· Visningar
303
Senast: Tilly_85
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler... 2
Svar
25
· Visningar
794
Senast: MJLee
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 168
Skola & Jobb Jag reser en del i jobbet, en del minns säkert min gnälltråd om resor i arbetet 😄 det är mycket bättre nu och jag har vettigare resor... 2
Svar
25
· Visningar
1 203
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tråden för spår
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Fri tillgång på torrfoder?