gratis chihuahuavalpar

Seabaz

Trådstartare
jag fick ett mail om gratis chihuahuavalpar från Kamerun. Hundarna är friska och har alla papper, du får betala flygresan för valpen själv :grin:

Någon som har koll på vad detta är?

Jag har ingen aning om hur dom fått min mailadress...

Sv: gratis chihuahuavalpar

Det kallas nigeriabrev och är fejkade massutskick. De får tag i mailaddresser tex via andra annonser man lagt ut, eller om man har adressen på sin hemsida. Irriterande påfund eftersom man måste radera några extramail den dag man får dem.

Och du skulle skicka pengar för transporten först:D
Tänk att de fortfarande håller på, hoppas ingen går på detta!

Undrars hur de skulle svara om du säger "jag åker ner och hämtar"
Ni behöver alltså inte ha pengar för transport.:angel:

Meeeen vad spännande, det är väl bara att åka?:cool:

På din fråga har jag inget svar, ofta så går sådana mejl på att lura dig på pengar, men jag undrar hur det ska gå till i det här fallet.
Just modellen "du får en hund" har jag aldrig hört talas om.

På din fråga har jag inget svar, ofta så går sådana mejl på att lura dig på pengar, men jag undrar hur det ska gå till i det här fallet.
.

Jodå, det är lätt. Folk blir nyfikna, hundarna är gratis eller väldigt billiga. Bilderna ser fina ut, eftersom de är snodda från andra annonser upplagda av riktiga uppfödare. Man kommer överens om att man vill köpa en hund, och så tillkommer det lite kostnader, tex frakt som givetvis betalas i förskott. Ingen hund kommer, för ingen hund finns.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 570
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 072
Senast: Digbil
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte... 9 10 11
Svar
208
· Visningar
23 476
Senast: Gunnar
·
Hundhälsa Hunden har fått hotspot och därmed tratt. Självklart är allt elände just nu. Hon tycker hon knappt kan röra på sig och fattar inte hur...
Svar
11
· Visningar
968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka