Grattis på 1års dagen "Piraya"!

Raven_

Trådstartare
Mitt älskade lilla monster börjar bli stor tjej. :bump: Hela 1 år idag! Firas med ett köttben och träning hela dagen :banana: Lägger in lite bilder från 8 veckor till idag.


Nyss hemkommen, 8,5 v.
DSC00172.jpg


ca 4 mån.
IMG_6865.jpg


ca 7 mån.
DSC00259.jpg


ca 9 mån.
DSC00317.jpg
 
Sv: Grattis på 1års dagen "Piraya"!

forts.


idag 1 år :love:
Bild0066.jpg

DSC00117.jpg

DSC00118.jpg




Nu är MH bokat, röntgen tid kommer och förhoppningsvis inleds tävlingskarriären nästa år. (Om jag får bestämmaa vill säga :devil:)
 
Sv: Grattis på 1års dagen "Piraya"!

Grattis :) Zacko hälsar också men är lite putt som är yngre (blir 1 år nästa lördag)
 
Sv: Grattis på 1års dagen "Piraya"!

Grattis Pirayan! :love: (i efterskott :D)
Hon är så sjukt snygg, nästan så att en själv skulle kunna tänka sig en schäfer. När är det dags för MH?
 
Sv: Grattis på 1års dagen "Piraya"!

Piraya tackar glatt :d
Ja visst är hon, jag är jättenöjd med henne, en till schäfer är planen :p MH blir i slutet på januari. Ska försöka boka röntgentid snart också. Nån som har tips? Håller Audell på fortfarande?

Dessvärre är hon skotträdd, förmodligen nedärvt. Därför blir MHt så tidigt, mest för att uppfödaren ska få det svart på vitt... Så vi får se hur pass allvarligt det är, och om det öht kommer bli nån tävlingskarriär :cry:
 
Sv: Grattis på 1års dagen "Piraya"!

Nämen, vad synd! Hur hårt reagerar hon då?
Synd på en så snygg och fin schäfer, det är ju vad schäfer-aveln skulle behöva mer av.
 
Sv: Grattis på 1års dagen "Piraya"!

ja det är jättesynd. Hon har bara hört skott 1 gång och piska 2 gånger. Sist drog hon av plan och stängde av, ,det bara eskalerar. Och jag VET att det inte hänt nåt, och jag har inte brytt mig om henne när hon reagerat. Så nu får vi se hur hon reagerar runt nyår.. :(
Igår reagerade hon starkt när en träningskompis klappade händerna plötsligt i ridhuset.
 
Sv: Grattis på 1års dagen "Piraya"!

Tack tack! :)

Tyvärr så är va det inte så enkelt, öronen är rena och fina..
 
Sv: Grattis på 1års dagen "Piraya"!

Stort GRATTIS :laugh:

Hon är så fin, jag älskar mörka schäfrar. Otroligt vacker :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 059
Senast: tuaphua
·
Hundavel & Ras Har haft hund hela mitt liv, uppväxt med golden retriver, sen dvärgpudel, flyttade hemifrån och skaffade en labrador/bordercollie...
2
Svar
39
· Visningar
4 595
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Hejsan, Jag har en 5 månaders Mas ( Miniatur american shepherd ) som varit halt på ett framben ungefär sedan hon va runt 15 veckor. De...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 470
Senast: kolblakkur
·
Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 672

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp