Halt valp, Hjälp! Lång text

Nu haltar hon lite grann men har så klart ont men är dom inte färdiga till tisdag så tar vi bort henne oavsett. För vi försöker skämma bort henne och ger henne all smärtstillande hon kan få för att få en sista helg med henne. Har ringt både djursjukhuset och f-f-bolaget fyra gånger denna veckan och har nu skickat alla videos på henne till f-bolaget.

Vill verkligen inte dra ut på hennes lidande men är så fruktansvärt svårt att ringa och boka 😔💔😭.
Vår bebis 😔

Fy, jag beklagar verkligen allt du måste stå ut med! Som om det inte räckte med en älskad hund som man måste ta farväl av... :cry: :heart
 
Fy, jag beklagar verkligen allt du måste stå ut med! Som om det inte räckte med en älskad hund som man måste ta farväl av... :cry: :heart


Ja jag har verkligen gråtit hela dagen och känner mig så maktlös och arg. Vill ju verkligen inte förlora denna underbara hund då hon blev så jäkla rätt för mig 😔. Hon är allt jag önskat och lite till.
Både utseende mässigt och mentalt. Super bra mentalitet och underbar personlighet ❤. Samt älskar att jobba och ger 110 % alltid.

Nej usch detta är förjäkligt ... Vill bara dra täcket över huvudet och gömma mig.
Hon blir liksom 7 månader imorgon och vi skulle haft hela livet framför oss 😔💔.

Hon har T-shirt pga såren på armbågarna.
 

Bifogade filer

  • 20190609_150934.jpg
    20190609_150934.jpg
    202,6 KB · Visningar: 172
Ja jag har verkligen gråtit hela dagen och känner mig så maktlös och arg. Vill ju verkligen inte förlora denna underbara hund då hon blev så jäkla rätt för mig 😔. Hon är allt jag önskat och lite till.
Både utseende mässigt och mentalt. Super bra mentalitet och underbar personlighet ❤. Samt älskar att jobba och ger 110 % alltid.

Nej usch detta är förjäkligt ... Vill bara dra täcket över huvudet och gömma mig.
Hon blir liksom 7 månader imorgon och vi skulle haft hela livet framför oss 😔💔.

Hon har T-shirt pga såren på armbågarna.
♥️

Men vilken tur Fixa hade i allt elände som fick dig! Så där ska de inte ha det!
 
Senast ändrad:
Nej helt ärligt så orkar jag snart inte mer.. tror jag skiter i allt vad hundar är snart 😔.

Veterinären som opererade har typ skrivit till försäkringsbolaget att Fixa är halt fri och bara pga det så får jag ingen liv ersättning om jag tar bort henne.
Fast min andra veterinär Frida lovade mig i måndags efter 1 h samtal att hon skulle skriva till försäkringsbolaget att det bästa för Fixa är att få somna in.
Då hon aldrig kommer bli bättre utan bara Sämre. Hon höll med mig i allt och var faktiskt den som tog upp avlivning i samtalet.

Men allt är en jävla röra!!

Ringde tillbaka till djurajukhuset i onsdags då försäkringbolaget inte hade fått in nåt och då sa en som satt i receptionen att Frida hade skrivit en text men inte slickat. Sa sen att hon skulle göra det.

Ringde försäkringsbolaget och dom har bara lappen från veterinären som opererade fixa där det står hon är ohalt.. och en lapp från receptionisten som Frida skrivit och där står bara vad JAG tycker, känner och upplever...

Så försäkringsbolaget sa att så länge ingen veterinär kan skriva ett förtydligande papper på hur ont fixa har, var och att det är ett lidande för henne att leva.

Och den enda som kan göra det är ju Frida! För nu är ju Fixa ny opereras och ingen kommer ju kunna känna på henne förrän flera veckor.

Blir så arg! Då Frida sa hon skulle skriva en bra lapp till försäkringsbolaget så det inte blev några problem med livs ersättningen.

Vill verkligen inte att fixas avlivning ska vara runt pengarna men det är för att jag ska kunna köpa en ny valp 😔.
Haft Fixa i snart 4 månader och har lagt snart 20 000 i veterinär vård + ny bil med bil bur på sammanlagt 38 000 ☹.

Och som att inte detta räcker. Så ringde uppfödaren och anklagade mig för en massa saker och sa hon vill köpa tillbaka Fixa istället för att jag ska döda henne... för hon kan ju trots allt bli frisk 😔

Nej jag tror jag skiter i allt vad hundar heter.. 3 av 4 har varit sjuka nu. Alla av olika orsaker men jag har fått avliva alla 3.

Det här är nog bland det värsta som kan hända en hundägare, speciellt när handlar om en så ung hund. 💔Så jag förstår att du känner "aldrig mer hund" just nu. Du gör helt rätt som tar hänsyn till Fixas nuvarande och förmodade framtida välmående. Hon ska inte behöva ha ont och halta. Hon ska kunna leka, springa, träna, få utlopp för sin energi.
 


Men vilken tur Fixa hade i allt elände som fick dig! Så där ska de inte ha det!

Nej jag tycker ju inte det men tydligen tycker andra det men alla har väl rätt till att tycka olika. Uppfödaren har till exempel blockat mig på Facebook då jag tackade nej när hon ville köpa Fixa. Seriöst...

Det här är nog bland det värsta som kan hända en hundägare, speciellt när handlar om en så ung hund. 💔Så jag förstår att du känner "aldrig mer hund" just nu. Du gör helt rätt som tar hänsyn till Fixas nuvarande och förmodade framtida välmående. Hon ska inte behöva ha ont och halta. Hon ska kunna leka, springa, träna, få utlopp för sin energi.

Nej och speciellt nu när man går miste om 15 000 till en ny valp pga en veterinär tycker hon var haltfri ☹😔.
Jo men exakt så känner jag men andra tycker ju dom kan leva med lite smärta. .

Nej vet helt ärligt inte vad jag ska säga till veterinär Frida imorgon. Trodde ju vi hade kommit fram till vad vi skulle höra för 1 vecka sedan men tydligen inte. Fattar inte hur hon kan hålla med mig på telefon och sen inte skriva nåt till F-bolaget.
Känns som det bara kommer bli en upprepning. Men aja får väl spara ihop 15 000 igen 😪. Fattig student.. kul har haft fixa 4 månader 💔.

Nej ursäkta men är väldigt, väldigt ledsen och eländig just nu.
 
Sov gott världens bästa Fixa 💔😭.

Jag må bara ha känt dig 4 av dina 7 månader men oj! Vilken hund du var ❤. Super snäll mot allt och alla även om dom andra kanske inte alltid uppskattade all din glädje och studs. Du älskade att springa efter fåglar. Även om dom flög i luften 🙈. Dock så kom du alltid när matte ropade oavsett hur roligt du hade. Du älskade barn även om du inte alltid visste vad dom gjorde. Du ville hänga med på allt 😍. Bad, lek, utställning ja du var på hugget oavsett aktivitet. Även om kroppen inte kunde hänga med.
Jag kommer alltid komma ihåg hur glad och sprallig du var, även när kroppen svek dig 😔💔. Hur glad du var även när veterinärerna tog på dig och det gjorde ont. Vi kämpade och försökte få dig bra men din själ va för fin för denna jord 😔💔.

Sov gott bästa lilla Fixa ❤. Nu slipper du ha ont i benen 😔.
Kommer alltid finnas i mitt hjärta ❤😭
 

Bifogade filer

  • IMG_20190620_094849_132.jpg
    IMG_20190620_094849_132.jpg
    630,2 KB · Visningar: 125
Sov gott världens bästa Fixa 💔😭.

Jag må bara ha känt dig 4 av dina 7 månader men oj! Vilken hund du var ❤. Super snäll mot allt och alla även om dom andra kanske inte alltid uppskattade all din glädje och studs. Du älskade att springa efter fåglar. Även om dom flög i luften 🙈. Dock så kom du alltid när matte ropade oavsett hur roligt du hade. Du älskade barn även om du inte alltid visste vad dom gjorde. Du ville hänga med på allt 😍. Bad, lek, utställning ja du var på hugget oavsett aktivitet. Även om kroppen inte kunde hänga med.
Jag kommer alltid komma ihåg hur glad och sprallig du var, även när kroppen svek dig 😔💔. Hur glad du var även när veterinärerna tog på dig och det gjorde ont. Vi kämpade och försökte få dig bra men din själ va för fin för denna jord 😔💔.

Sov gott bästa lilla Fixa ❤. Nu slipper du ha ont i benen 😔.
Kommer alltid finnas i mitt hjärta ❤😭
:heart Stor kram till dig! Fixas allra bästa matte. :heartheart:heart
 
Sov gott världens bästa Fixa 💔😭.

Jag må bara ha känt dig 4 av dina 7 månader men oj! Vilken hund du var ❤. Super snäll mot allt och alla även om dom andra kanske inte alltid uppskattade all din glädje och studs. Du älskade att springa efter fåglar. Även om dom flög i luften 🙈. Dock så kom du alltid när matte ropade oavsett hur roligt du hade. Du älskade barn även om du inte alltid visste vad dom gjorde. Du ville hänga med på allt 😍. Bad, lek, utställning ja du var på hugget oavsett aktivitet. Även om kroppen inte kunde hänga med.
Jag kommer alltid komma ihåg hur glad och sprallig du var, även när kroppen svek dig 😔💔. Hur glad du var även när veterinärerna tog på dig och det gjorde ont. Vi kämpade och försökte få dig bra men din själ va för fin för denna jord 😔💔.

Sov gott bästa lilla Fixa ❤. Nu slipper du ha ont i benen 😔.
Kommer alltid finnas i mitt hjärta ❤😭
Vad sorgligt att höra! Jag hoppas du framöver kan hitta någon lindring i att du gjort allt och lite till och tillslut tog det bästa beslutet i en jävlig situation :heart :heart :heart :heart
 
Sov gott världens bästa Fixa 💔😭.

Jag må bara ha känt dig 4 av dina 7 månader men oj! Vilken hund du var ❤. Super snäll mot allt och alla även om dom andra kanske inte alltid uppskattade all din glädje och studs. Du älskade att springa efter fåglar. Även om dom flög i luften 🙈. Dock så kom du alltid när matte ropade oavsett hur roligt du hade. Du älskade barn även om du inte alltid visste vad dom gjorde. Du ville hänga med på allt 😍. Bad, lek, utställning ja du var på hugget oavsett aktivitet. Även om kroppen inte kunde hänga med.
Jag kommer alltid komma ihåg hur glad och sprallig du var, även när kroppen svek dig 😔💔. Hur glad du var även när veterinärerna tog på dig och det gjorde ont. Vi kämpade och försökte få dig bra men din själ va för fin för denna jord 😔💔.

Sov gott bästa lilla Fixa ❤. Nu slipper du ha ont i benen 😔.
Kommer alltid finnas i mitt hjärta ❤😭

Hon hade tur som hade dig som matte! Du gjorde helt rätt som tänkte på hennes bästa och lät henne slippa ha ont. Kram! :cry::heart
 
Så otroligt tråkigt, jag beklagar verkligen :cry::heart Men du är och har varit världens starkaste och bästa matte till Fixa, det ska du bära med dig :heart
 
Hejsan alla!

Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta men eftersom det handlade om Fixa och så så tänker jag att jag berättar det här.

Jag vill varna alla för att skriva om era veterinärerbesök ocså på Internet..

För efter jag hade skrivit denna tråd och berättat om mig och Fixa så ville inte veterinärerna på Hässleholm djursjukhus prata med mig längre.
Vi hade bokat en telefontid som ni kanske kan läsa längre upp men istället valde dom att mejla mig.
Där skriver dom att dom inte gillar att jag pratat om dom på Internet och gett en felaktig beskrivning utav vad som hänt och dom tyckte därför jag ska gå till en annan veterinär.
Visste inte att dom fick ta saker man skriver på ett diskussion forum i iakttagelse och sen inte vilja hjälpa ens hund.


Ja jag hade iallafall aldrig tänkt på att det kunde gå så och som det nu blev så avlivade jag Fixa och det sista veterinären gjorde var att skriva ett brev till försäkringsbolaget som gjorde att jag fick ut livs ersättningen.
Det är jag evigt tacksam för då jag inte kunnat köpa Vilja annars.


Men tänker aldrig gå ditt igen! Fy för att lova telefontid och sen vägra prata utan istället skicka mejl. Speciellt i en sån situation där man är helt utlämnad.
 
Hejsan alla!

Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta men eftersom det handlade om Fixa och så så tänker jag att jag berättar det här.

Jag vill varna alla för att skriva om era veterinärerbesök ocså på Internet..

För efter jag hade skrivit denna tråd och berättat om mig och Fixa så ville inte veterinärerna på Hässleholm djursjukhus prata med mig längre.
Vi hade bokat en telefontid som ni kanske kan läsa längre upp men istället valde dom att mejla mig.
Där skriver dom att dom inte gillar att jag pratat om dom på Internet och gett en felaktig beskrivning utav vad som hänt och dom tyckte därför jag ska gå till en annan veterinär.
Visste inte att dom fick ta saker man skriver på ett diskussion forum i iakttagelse och sen inte vilja hjälpa ens hund.


Ja jag hade iallafall aldrig tänkt på att det kunde gå så och som det nu blev så avlivade jag Fixa och det sista veterinären gjorde var att skriva ett brev till försäkringsbolaget som gjorde att jag fick ut livs ersättningen.
Det är jag evigt tacksam för då jag inte kunnat köpa Vilja annars.


Men tänker aldrig gå ditt igen! Fy för att lova telefontid och sen vägra prata utan istället skicka mejl. Speciellt i en sån situation där man är helt utlämnad.
Jag hade lämna omdöme på nätet, det där är rent förjävla dåligt skött från början till slut. Stackars lilla Fixa och stackars dig, vilken tur ändå att det var till dig hon kom även om det krossade ditt hjärta att ta bort henne. :cry::heart
 
Hejsan alla!

Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta men eftersom det handlade om Fixa och så så tänker jag att jag berättar det här.

Jag vill varna alla för att skriva om era veterinärerbesök ocså på Internet..

För efter jag hade skrivit denna tråd och berättat om mig och Fixa så ville inte veterinärerna på Hässleholm djursjukhus prata med mig längre.
Vi hade bokat en telefontid som ni kanske kan läsa längre upp men istället valde dom att mejla mig.
Där skriver dom att dom inte gillar att jag pratat om dom på Internet och gett en felaktig beskrivning utav vad som hänt och dom tyckte därför jag ska gå till en annan veterinär.
Visste inte att dom fick ta saker man skriver på ett diskussion forum i iakttagelse och sen inte vilja hjälpa ens hund.


Ja jag hade iallafall aldrig tänkt på att det kunde gå så och som det nu blev så avlivade jag Fixa och det sista veterinären gjorde var att skriva ett brev till försäkringsbolaget som gjorde att jag fick ut livs ersättningen.
Det är jag evigt tacksam för då jag inte kunnat köpa Vilja annars.


Men tänker aldrig gå ditt igen! Fy för att lova telefontid och sen vägra prata utan istället skicka mejl. Speciellt i en sån situation där man är helt utlämnad.
Bra att du skrev det här. De borde tänka på att Buke når många och vi har ytterligare kontaktnät irl.
Jag har undvikit dem förr (de hade nästan ihjäl min hund för 10 år sen innan jag bytte vet) och har tyckt att de ändrat sig, men då vet vi hur de hanterar sina kunder.
 
Hejsan alla!

Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva detta men eftersom det handlade om Fixa och så så tänker jag att jag berättar det här.

Jag vill varna alla för att skriva om era veterinärerbesök ocså på Internet..

För efter jag hade skrivit denna tråd och berättat om mig och Fixa så ville inte veterinärerna på Hässleholm djursjukhus prata med mig längre.
Vi hade bokat en telefontid som ni kanske kan läsa längre upp men istället valde dom att mejla mig.
Där skriver dom att dom inte gillar att jag pratat om dom på Internet och gett en felaktig beskrivning utav vad som hänt och dom tyckte därför jag ska gå till en annan veterinär.
Visste inte att dom fick ta saker man skriver på ett diskussion forum i iakttagelse och sen inte vilja hjälpa ens hund.


Ja jag hade iallafall aldrig tänkt på att det kunde gå så och som det nu blev så avlivade jag Fixa och det sista veterinären gjorde var att skriva ett brev till försäkringsbolaget som gjorde att jag fick ut livs ersättningen.
Det är jag evigt tacksam för då jag inte kunnat köpa Vilja annars.


Men tänker aldrig gå ditt igen! Fy för att lova telefontid och sen vägra prata utan istället skicka mejl. Speciellt i en sån situation där man är helt utlämnad.
Whaaaaat?! Låter helt sjukt! Jag har Hässleholms djursjukhus som mitt förstahandsval när det gäller djursjukvård (och jag har verkligen en drös med djur), men det där lät ju inte bra! Kan man få läsa mailet?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
767
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 377
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 266
Senast: Sirap
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 405
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Stora shoppingtråden II
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp