Gravid och ridning?

• Gravid - 1år
  • Trådstartare Trådstartare ZorroLouise
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 120
  • Visningar Visningar 10 316
Sv: Gravid och ridning?

kl.
Förra grav. red jag till 7 e månaden, hade fått byta ut westensadeln till en engelsk. För magen fick inte plats... Slutade för jag fick håll.
Anledningen till att jag red så länge det bara gick var att jag hade grav.deprission och ridningen var det enda som fick huvudet att må bra. Tilläggas ska att det var bara en häst jag red, 25 årig islänning men ack vad roligt vi hade! Efter förlossningen väntade jag 8 veckor och red sedan en vecka och lektion i kroppsmedveten ridning men orkade bara en halvtimme. Kroppen satt liksom inte ihop. Instruktören vavrt förvånad att det gick så bra som det gjorde, hon gissade inte på nybliven mamma!!

Är nu i 18e veckan och denna gången har jag en 4 årig islänning som bara rids 2 ggr i veckan, fortfarandes i inridning. Vi ska hålla på så länge som det känns bra för mig, den gången jag blir rädd eller får ont så ska han ställas av. Skönt är att oavsett vad så ska han ställas av till våren så jag har inget dåligt samvete över graviditeten för hans skull!

Liknande trådar

Gravid - 1år Har en fundering angående hur man ska tänka vad gäller båda alternativen. Tänker fördelen med vaginalt ät att man borde läka snabbare... 17 18 19
Svar
366
· Visningar
19 026
R
Gravid - 1år I dag var min man och jag och gjorde ett tidigt ultraljud, då vi ville se om allt såg bra ut med "vårt lilla Pyre" (jag är i v. 7). Vi... 2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 793
Senast: julgrisen
·
Gravid - 1år Jag har slut på idéer. Grötpinnar och plättar i all ära, men det börjar kännas tjatigt. Mixad frukt med smörgåsrån likaså. Tips på... 2
Svar
26
· Visningar
1 457
Senast: et_flickan
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 022
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka