Bukefalos 28 år!

gravid utan riktigt samlag?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lena

Trådstartare
går det? min förra kille å jag låg aldrig med varandra på riktigt men det var nära. han kom aldrig in i mig men hade snoppen just vid slidan innan vi avbröt pga ingen kondom. det har var några månader sen och jag har haft mens, men den är oregelbunden.
kan man vara gravid trots att man får mens? den är förskjuten en vecka hit och dit och jag känner mig osäker just nu. finns det några tecken som säger att man är gravid eller att man kan andas ut och känna sig lugnad?
 
Sv: gravid utan riktigt samlag?

Det enklaste är att köpa graviditetstest på apoteket eller beställa via internet och testa sig... så slipper man oroa sig... men risken att du är gravid är MINIMAL :)
 
Sv: gravid utan riktigt samlag?

Ja, du kan bli gravid utan att ha haft "samlag" om han "kom". Spermier kan leva länge!
Ja, du kan vara gravid med mens..

Som sagt, chansen/risken är väl väldigt liten!
Men, för att vara på den säkra sidan, köp ett grav.test om du oroar dig!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: gravid utan riktigt samlag?

qenzo skrev:
Utan utlösning inget barn
Riktigt så enkelt är det inte. Det kan finnas spermier i försatsen som kommer innan själva utlösningen. Därför är inte avbrutet samlag en säker preventivmetod!
 
Sv: gravid utan riktigt samlag?

har inte sagt att det är ett säkert sätt....men det låter osannorlikt just i detta fall om man utgår från hennes berättelse.
 
Sv: gravid utan riktigt samlag?

har läst era svar och tackar så mycket... ska ta ett grav. test för säkerhetsskull. han kom aldrig så jag tror själv det är ganska omöjligt...
 
Sv: gravid utan riktigt samlag?

qenzo skrev:
Utan utlösning inget barn

Det finns spermier i det sekret som kommer före utlösning också. De flesta killar utsöndrar detta sekret i samband med erektion och det behövs alltså ingen utlösning för att man ska kunna bli gravid.

Däremot är risken liten, men det är den ofta. Det är otroligt vad mycket som ska klaffa för att få till en graviditet egentligen, även om man kanske inte alltid tror det. :)

///C
 
Sv: gravid utan riktigt samlag?

går det? min förra kille å jag låg aldrig med varandra på riktigt men det var nära. han kom aldrig in i mig men hade snoppen just vid slidan innan vi avbröt pga ingen kondom. det har var några månader sen och jag har haft mens, men den är oregelbunden.
kan man vara gravid trots att man får mens? den är förskjuten en vecka hit och dit och jag känner mig osäker just nu. finns det några tecken som säger att man är gravid eller att man kan andas ut och känna sig lugnad?


Det är väldigt minimala chanser.. Att din mens är oreg. beror inte på att du kan blivit med barn då hade du inte fått den alls. De är väl snarare så att de är oreg. kanske för att du just oroar dig.. men ta ett grav. så slipper du oroa dig mera.. så löser sig nog allt ska du se!!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: gravid utan riktigt samlag?

Jo tack, jag fick min dotter trots att jag gick på den mkt populära P-sprutan!!
Idag är jag överlycklig, men inte då.
vargen skrev:
Däremot är risken liten, men det är den ofta. Det är otroligt vad mycket som ska klaffa för att få till en graviditet egentligen, även om man kanske inte alltid tror det. :)

///C
 
Sv: gravid utan riktigt samlag?

Med tanke på att risken att bli gravid vid utlösning i slidan under ägglossning är :eek: 26% !!!!!! Så tror jag inte att du är det. MEN man ska aldrig säga aldrig, så gör ett test, så slipper du fundera mer över detta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 950
Senast: lilstar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 679
Senast: Whoever
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 958
Senast: Ramona
·
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 846
Senast: hollypolly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp