Status
Stängd för vidare inlägg.
E

epson

Jag har inte fått min mens som jag borde, jag har alltid haft väldigt regelbunden och kunnat veta exakt vilken dag den ska komma. Nu är den ca 2 veckor för sen (kommer inte ihåg exakt när jag hade förra månaden). Jag har inte märkt av ngr teckan på att jag skulle vara gravid inget illamåede eller så. Det enda som jag känt av är att jag haft ngt minskad aptit och har sovit dåligt har även haft en ökad sexlust på senaste tiden, men det kan ju även bero på annat.
I onsdagskväll hade jag ont i magen och trodde att nu kommer mensen, det kändes så. Nästa morgon gjorde inte magen ont längre och ingen mens hade kommit.
Jag och min sambo använder kondom och en kompis påstår att det bara är ca 70% säkert. Vi har inte märkt att den gått sönder.
Tänkte vänta denna veckan och sedan köpa ett gravtest. Ska på fest nästa lördag och kan ju inte dricka om det nu är en bebis i min mage.

Vad tror ni? Kan man vara gravid utan ngr "symtom"?

(använder ett anomymt nick)
 
Sv: Gravid?

Om mensen är två veckor sen kan du ju testa redan nu!

Men kondom ska ju vara 100 % säkert om den varit på under hela samlaget och inte gått sönder? Jag menar, då kan ju inga spermier hamna på "fel" ställe!
 
Sv: Gravid?

Skulle ju kunna göra det, men jag drar mig för att gå till apoteket och köpa ett test, känns lite pinsamt. Brukar testen finnas framme eller måste man fråga efter dem? Finns det flera olika märken? Bäst isf? pris?
 
Sv: Gravid?

De brukar ligga i hyllan så man kan välja själv.
Jag har testat med Preg (tror jag det hette) 2 ggr och det visade likadant både när jag inte var gravid som när jag var det. Så andra gången gjorde vi ett ClearBlue dagen efter och då var det jättepositivt, fast Preg inte visat knappt nåt streck (det kunde lika gärna visat negativt...). Så om du frågar mig så skulle jag rekommendera ClearBlue. Det kostar några tior mer. Runt 100-lappen tror jag.

Lycka till!
M.
 
Sv: Gravid?

På måndag går jag och köper ett på ett litet apotek som jag kan gå till där jag inte riskerar att möta ngn jag känner. Har jag tur har mensen hunnit komma innan måndag.

Jag har blandade känslor inför ett ev. barn. Jag vill gärna ha barn, men inte än. har pluggat 1 termin på universitetet och vill gärna bli klar innan jag skaffar barn. Jag är bara 21 år och känner mig lite för ung än. Förhållandet med min pojkvän är inte så bra nu heller, är osäker på mina känslor till honom. Fast jag kanske inte ska fundera för mkt innan jag vet hur det ligger till.

Kom på en grej som oroar mig lite, på nyårsafton hade vi sex utan kondom. Vi avbröt dock innan han kom, men risken är väl ändå ganska stor. Jag trodde att jag skulle få min mens inom de närmaste dagarna efter det så jag tänkte (eller tänkte inte alls) att risken skulle vara liten.
 
Sv: Gravid?

Jo, visst kan det komma några rackare även om man avbryter innan själva satsen kommer... Tycker du gör helt rätt i att testa! Ju snabbare du får veta hur det ligger till ju mer tid har du att tänka över hur du vill göra.

M.
 
Sv: Gravid?

oj avbrutet samlag är INTE säkert!!
Oftast så missar man den lilla "försatsen" som gärna kommer innan det går för killen och det är mer än en som blivit gravid på det!!
Testa!
 
Sv: Gravid?

Nu har jag köpt ett test. På lunchen ska jag hem och testa.
Igår kände jag mig hungrig hela dagen, fast jag åt mer än jag brukar annars, är det ett tecken? Idag mår jag lite illa och har ont lite ont i magen, kunde inte äta ngn frukost. Vet inte om det beror på att jag är nervös. Återkommer i em om resultatet.
 
Sv: Gravid?

hur har det gått nu då????
Egentligen ska du göra proven på morgonurinen, det är bäst resultat då!
 
Sv: Gravid?

Det var negativt *skönt*
Det stod att det inte spelade ngn roll om jag gjorde det på morgonen eller inte.
Ngt är ju fel på mig eftersom jag har ont i magen och ingen mens kommer men skönt att kunna utesluta att jag skulle vara gravid iaf.
 
Sv: Gravid?

det stod det på mina också, men nog 17 fick jag två negativa test, tredje tog jag på morgonen och jovisst då, jag var gravid och hade varit det under de andra testen också... (vill inte skrämmas bara säga hur det var för mig)
 
Sv: Gravid?

usch, säg inte så där nu blir jag ju orolig. Vilket test använde du?
Jag väntar ett litet tag till och om mensen fortfarande uteblir gör jag ett nytt test. Jag är bjuden på födelsedagsfest i helgen och det kan nog bli ett rejält party. Kan inte bestämma mig för hur jag ska göra, är på festhumör eg, men vill ju inte riskera att skada barnet om det nu skulle vara så. Men det lutar nog åt att låta bli att dricka, vill ju inte riskera ngt får hitta på ngn bra anledning till att låta bli. Förhoppningsvis har jag fått mens då och slipper fundera.
 
Sv: Gravid?

En liten rapport om hur läget är, om det är ngn som undrar.
Har fortfarande inte fått mens. Gjorde yttligare ett test förra fredagen (på morgonen) och det var negativt. Mår bra, men har mer humörsvängningar än vanligt, jag har fått en enorm energi och kan inte sitta still en sekund.

Om jag inte är gravid (vilket det inte verkar som) vad tror ni kan vara fel? Min mens har alltid varit punktlig och aldrig varit mer än ngn dag sen, även om jag varit stressad och mått dåligt (vilket jag inte gör nu).
 
Sv: Gravid?

Boka tid hos läkare! Så att du slipper gå och fundera och så kan du ju lugna dig lite ifall de konstaterar att du inte är gravid.

För mig har det hänt att mensen hoppat över någon månad då och då (speciellt på sommaren av nån anledning) men visst blir man fundersam...
 
Sv: Gravid?

Men brukar man inte må dåligt då? Alla som är gravida pratar ju om hur illa de mår och så. Jag mår ovanligt bra istället, bara pojkvännen som har fått känna på lite humörsvängningar men det är inget ovanliht:)

Är det vårdcentralen jag ska kontakta eller typ ungdomsmottagningen (fast dit är jag för gammal att gå, vad heter det när man blir "stor"?).
 
Sv: Gravid?

Du ska gå till mödravården hos din vårdcentral och be att få gära ett gravidietstest, det är gratis dessutom.(om du inte vet vilken som är din vårdcentral så slå upp det i blå sidorna i telefonkatalogen)
Du kan då prata med en barnmorska om din "konstiga" mens och hon kan säkert hjälpa dig med ev utredning om det nu visar sig att du nu inte är gravid.

Här i värmland så behöver man inte boka tid för gravtest, men du kan ju alltid ringa en barnmorska på hennes telefontid för att få info om hur det går till hos dem. Deras nummer och telefontider brukar också stå i blå sidorna.

Det är nog bra om du kollar upp detta så du vet hur det ligger till-

Lycka till
 
Senast ändrad:
Sv: Gravid?

Jag har också haft punktlig mens och den har aldrig hoppat över förrens för två och ett halvt år sedan då den hoppade över en hel period dvs det gick ca 2 månader emellan istället för 1 månad.
Har aldrig haft det så igen och var väldigt förvånad själv men glad över att det var "faskt alarm" då jag inte skulle orka att ta hand om en baby eller för den delen vara gravid.
Så det är bara att vänta, testa igen och se.

Alla gravida mår inte illa utan det är olika.
Min mamma har haft allt från inget alls till 9 månader beroende på vem av mina syskon hon gått med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 248
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej, ny här på forumet hoppas att dessa frågor är ok att ställa. Tänker att det kanske finns någon här att prata lite med om detta...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 370
Senast: Tora
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 075
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp