Gravid????

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

trolle

Borde ha fått mens i fredags +-2 dagar men inget har kommit men jag har ont i magen som jag brukar få vid mens :crazy: även brösten känns ömma men ridningen kan ju få dem att bli det ibland
har idag haft en pytteliten blödning
då pojkvännen och jag bor 50 mil från varandra träffas vi inte så ofta och jag åkte från honom den 4 januari och borde vara på den säkra sidan för att inte bli gravid (oskyddat sex)
om jag nu skulle vara med barn, hur talar man då om det för pojkvännen på telefon då vi inte syns förräns den 11 februari
vi ska flytta ihop men inte kommit längre i planerna och visst vill vi ha barn men nu ???
Har redan gjort en abort och börjar bli gammal (36år) så det är inte aktuellt
 
Sv: Gravid????

4 januari och i fredags var det 21 januari, det är 17 dagar däremellan och det skulle mycket väl kunna vara så att du har hunnit bli befruktad. Spermierna lever i några dagar på plats i äggledaren...

När jag blev gravid första gången så vet jag vilken dag vi hade det aktuella samlaget :o (vi får inte till det så ofta :p), men enligt uträkningen vid ultraljudet skedde befruktningen 4-5 dagar senare.

När man är gravid så drar livmodern ihop sig, så det känns ofta som mensvärk utan att det kommer nån blödning. jag minns dock inte om den känslan kommer direkt eller efter ytterligare nån vecka - man kan ju inte minnas allt :p, inte ens när man är gravid för tredje gången...

Hur du ska berätta för pojkvännen har jag inget bra tips på.

Jag kan inte utläsa av ditt inlägg om jag ska hålla tummarna eller inte - så jag gör det som du önskar.. :D
 
Sv: Gravid????

Jag har bägge gångerna blivit gravid 16-17 dagar innan beräknad mens, så jag vet att det går alldeles utmärkt att bli gravid med de intervallerna du pratar om. Jag har tidig ägglossning kring 11-12 dagar efter mensens första dag, men det är jag det. Jag säger bara att möjligheten finns att du skulle kunna vara gravid.

Lycka till, hur det nu blir och hur du nu vill ha det!
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 768
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 051
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 757
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Lång historia det här, ska försöka korta ned. Började med min mammas demens 2015-2016 (några kanske minns min tråd kring det) där jag...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
21 030
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tjockistråden 3
  • Vi som pluggar del VII
  • Flytta eller ej?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp