Gravida magar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Gravida magar!

Jösses :o

Jag går in i v 18 strax och har inte ens en millimeter av antydan till mage än. Tack och lov.

Min mage:
bebis38.JPG

Har precis gått in i vecka 38.

*kl*

20060407b.jpg

så här ser jag ut idag (v 36). Vilken smutsig badrumsspegel... :o
Min mage går nästan att ställa saker på just nu. ;)

Ja, jag är faktiskt väldigt glad över att det varken syns eller känns än :D

Får hem min nya valp idag, så dom närmsta månaderna blir ganska så aktiva ;) Föredrar att vara någorlunda smidig då i alla fall..

dock är jag inte gravid länge, plutten kom för 1 1/2 år sen

men min mage i vecka 38, bästa bilden jag hittade..
http://album.lunarstorm.se/FullSize/1f1/{1F1763D8-7D15-4FB3-8EEB-BE43DB8CA0B5}.jpg

Bebben skrev:
Ja, jag är faktiskt väldigt glad över att det varken syns eller känns än :D

Får hem min nya valp idag, så dom närmsta månaderna blir ganska så aktiva ;) Föredrar att vara någorlunda smidig då i alla fall..

känner du inte ens några sparkar?? :crazy:

KisseNova skrev:
känner du inte ens några sparkar?? :crazy:
Sådär ska man INTE oroa blivande mammor ;)

Jag kände de första sparkarna precis halvvägs, på dagen 20+0 :) Men då var det ordentligt också, min sambo kunde känna utanpå magen samma dag. Så jag var väl inte superlyhörd kanske, jag avfärdade alla små "bubbel" innan dess som gaser :angel:

Men det är absolut inte sent att inte ha känt sparkar i vecka 18 när det är första barnet.

Önskar att jag hade tagit mer bilder innan, hade varit kul att se. Har bara en bild från v. 20, och sedan nu då (v 33).

Jag kände heller inga sparkar i v 18, tror de kom i v. 20 någon gång. Men jag förundrades över att det rörde sig så mycket på UL, och jag kände nada :crazy: Har du gjort UL ännu?

Gandalf skrev:
Sådär ska man INTE oroa blivande mammor ;)

Jag kände de första sparkarna precis halvvägs, på dagen 20+0 :) Men då var det ordentligt också, min sambo kunde känna utanpå magen samma dag. Så jag var väl inte superlyhörd kanske, jag avfärdade alla små "bubbel" innan dess som gaser :angel:

Men det är absolut inte sent att inte ha känt sparkar i vecka 18 när det är första barnet.

det är inte min mening att orora någon, men jag själv kände sparkar runt vecka 16 tror jag.Som ett litet bubbel i magen.

Absolut inte min mening att skrämma någon..

Har UL på tisdag :)

Jag bryr mig inte nämnvärt om huruvida jag känner sent eller tidigt egentligen, huvudsaken är ju att den mår bra därinne och enligt hjärtljuden lever den och är vild ;)

Och som sagt, jag har gärna kvar min normala mage så länge som möjligt. Nu har valpen landat här hemma och det är full fart på honom! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 418
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 604
Senast: __sofia__
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är... 2 3
Svar
49
· Visningar
5 861
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 044
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka