gravidiet o reumatism?

Status
Stängd för vidare inlägg.

hanny

Trådstartare
Hej!
Jag vet inte om någon här har erfarenhet av detta område, men vet ngn ngt om gravidiet och reumatism i kombination? Jag har hört att risken för missfall är större, är det någon som vet om det stämmer?

Mycket tacksam om någon vet!

hanny
 
Sv: gravidiet o reumatism?

Det är mycket olika beroende på vad för slags reumatism man har.
Hör med din läkare om du är orolig...
 
Sv: gravidiet o reumatism?

Hej!

Jag vet inte så mycket om det, men jag har aldrig hört att det skulle vara större missfallsrisk. Har läst att en del mår bättre under grav och en del sämre.

Det finns en bok som Reumatikerförbundet gav ut för några år sen, den heter Reumatism och föräldraskap och tar upp rätt mycket runtomkring "allt"! Jag köpte den för en massa år sen och den är rätt intressant! Kolla med dem om de säljer den fortfarande!

Jag tror att jag har läst att antiinflammatoriska mediciner kan göra det svårare att bli gravid och inte vara bra att äta under graviditeten. Kolla med din läkare ang ev mediciner innan du blir gravid!

Lycka till! :)

/ Maris
 
Sv: gravidiet o reumatism?

Det enda jag vet är att en av mina vänner med svår ledgångsreumatism är nästan helt symptomfri när hon är gravid. Och hon har dessutom haft väldigt lätta förlossningas, så vore det bara för graviditet o förlossning så skulle hon med största nöje klämma ut ett barn om året... (påstår hon)
Men tyvärr gör hennes värk att hon knappt klarar av att ta hade om de barn hon har, så det blir inga fler.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
648
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 873
Senast: Mkb
·
Övr. Hund Hej alla hundproffs! Vi står redo att skaffa vår första hund och har total beslutsångest kring vilken ras vi ska välja. Om oss: Vi...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 662
Senast: Rugge
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 644
Senast: vtok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp