Green Power lucern

I

Iza

Är det någon som har provat detta?

Gick för en tid sedan över till Kraft Hackat strå från Hippo Lucern, är för övrigt mycket nöjd med Hackat strå. Det enda är att återförsäljaren i min kommun har trista öppettider och att det är det enda jag köper där. Skulle vara bra att kunna köpa allt på ett och samma ställe.

Såg nu att Svenska Foder har kommit med denna produkt. Och jag undrar om det är liknande Hackat strå?

Hej
Jag har precis börjat ge lite av det, bla för att det ska ta lite längre tid för hästarna att äte upp sitt kraftfoder. Jag har gett hackat strå innan men jag tyckte det dammade men det tycker jag inte green power gör. Det finns två varianter av det.
Hästarna älskar det, det är inte så smuligt som det hackade stråt kan vara. Det är lite längre bitar i det om du förstår vad jag menar.
Jag kommer att fortsätta med det.
M vH M

Jag betalade 100 kr jämt för 25 kg (tror jag det var i en säck/bal)

Min återförsäljare tog samma pris, men jag läste någonstans att det var 20 kg i en säck. Lite mindre än i Krafts Hackat strå. Har i vilket fall bett dom ta hem en säck så jag får prova.

Har gett min häst Green Power under hela hösten. Har alldeles för låga proteinvärden i höet så jag har "bytt ut" ett par kg hö mot ett par kg Green Power. Har funkat jättebra, pållen är fin i hullet, äter lydigt :D och det tar ganska lång tid (till och med för honom som är storätare...) att äta upp så han har att göra länge.

Liknande trådar

Hästvård Självklart är veterinär redan inkopplat i detta. Jag skulle behöva hjälp att tänka kring vad som är fel med min häst. För att...
Svar
3
· Visningar
1 200
Senast: dreampower
·
Hästvård Ska försöka hålla mig kort men gör jag det inte får ni ursäkta. Sitter med grubblerier sen en tid tillbaka angående min häst. Vet...
Svar
12
· Visningar
3 401
Senast: sandrafors
·
Utrustning Kortar ner historien lite, vill mest se om någon hamnat i liknande situation och hur det löst sig. Jag hade ute en sadel på annons...
Svar
10
· Visningar
2 363
Senast: Draumsyn
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 626
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Stora shoppingtråden III